Gå til innhold

Etterlysning av mekaniker!!!

Ranger emnet


vagen

Anbefalte innlegg

Noen som vet om ett verksted, eller en person, som har erfaring med GTI'er? Har problem med at bilen ikke vil gå på tomgang når den er kald.

 

Har renset tomgangsstabiliserings ventilen, og byttet slangene til den.

Har sjekket at kaldstart ventilen fungerer (dysa spruter bensin fint i ei cola flaske når du har skrudd den ut ivertfall :))

Har byttet plugger.

Har byttet begge temperatur følerene ved/under kjøleslangen på venstre side i motorrommet.

 

Bilen er helt fin når den er varm, men når den er kald detter den for langt ned på turtallet og kveler seg. Er heller ikke like lett å starte da.

 

Skruen til å justere tomgangen er også skrudd veldig langt ut - noe som kanskje er for å kompansere for noe annet som er galt?

 

Noen som har erfaring/vet om noen som har (mye) erfaring med disse bilene taes gjerne i mot (for betalt jobb, såklart). Er ikke veldig hypp på å levere den på møller, og måtte betale for 50 timer med feilsøking uten resultat (49,9 timer med grisekjøring - og 0,1 time på å finne ut at vagcom'en ikke kan kobles til og at det ikke hjalp å smøre alt inn med WD40).

 

Bilen er en 1991 gti 16v med "PL" motor og 108.000km på klokka.

 

Noen som kan anbefale noen i oslo området? Er så drittlei bilen, at til og med toyota corolla g6'en jeg hadde virker som en drøm i forhold akkurat nå (og det sier en del!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør følgende forsøk:

 

 

- Start bilen når den er kald

- Åpne panseret ;)

- Kobl en startkabel til minuspolen på batteriet og den andre enden på blokka på motoren. Pass på at det er god kontakt. Dersom turtallet nå blir mer stabilt er det dårlig jording.

 

Golfen min var sånn som du beskriver, og da lå feilen i dårlig jording.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

Er ikke veldig hypp på å levere den på møller, og måtte betale for 50 timer med feilsøking uten resultat (49,9 timer med grisekjøring - og 0,1 time på å finne ut at vagcom'en ikke kan kobles til og at det ikke hjalp å smøre alt inn med WD40).

 

Du vet vel ikke heeeelt hva du snakker om her vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

Noen som vet om ett verksted, eller en person, som har erfaring med GTI'er? Har problem med at bilen ikke vil gå på tomgang når den er kald.

 

Har renset tomgangsstabiliserings ventilen, og byttet slangene til den.

Har sjekket at kaldstart ventilen fungerer (dysa spruter bensin fint i ei cola flaske når du har skrudd den ut ivertfall :))

Har byttet plugger.

Har byttet begge temperatur følerene ved/under kjøleslangen på venstre side i motorrommet.

 

Bilen er helt fin når den er varm, men når den er kald detter den for langt ned på turtallet og kveler seg. Er heller ikke like lett å starte da.

 

Skruen til å justere tomgangen er også skrudd veldig langt ut - noe som kanskje er for å kompansere for noe annet som er galt?

 

Noen som har erfaring/vet om noen som har (mye) erfaring med disse bilene taes gjerne i mot (for betalt jobb, såklart). Er ikke veldig hypp på å levere den på møller, og måtte betale for 50 timer med feilsøking uten resultat (49,9 timer med grisekjøring - og 0,1 time på å finne ut at vagcom'en ikke kan kobles til og at det ikke hjalp å smøre alt inn med WD40).

 

Bilen er en 1991 gti 16v med "PL" motor og 108.000km på klokka.

 

Noen som kan anbefale noen i oslo området? Er så drittlei bilen, at til og med toyota corolla g6'en jeg hadde virker som en drøm i forhold akkurat nå (og det sier en del!!!)

 

søk på google etter k-jetronic symptoms.. da finner du mye rart om hva som gjør at k-jetten oppfører seg hvordan etc.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

 

søk på google etter k-jetronic symptoms.. da finner du mye rart om hva som gjør at k-jetten oppfører seg hvordan etc.

 

Danke, das ist gut!

 

Justert tenninga i dag. Hadde opp luftfilter boksen og sjekket alle spjell som var inne i der.

 

Fant muligens en lekasje på toppen av luftfilterboksen, rundt bensinmengde fordeleren (eller hva den heter, den jern klumpen med masse slanger ut ifra seg på toppen av boksen).

 

Anyways..Når vi spray'et litt "one shot" (rense middel, veldig bra) på fremsiden av den bensinfordeler-jernklumpen-på-toppen-av-boksen-greia (jaja, tekniske i dag ja...) så økte turtallet av seg selv. Strengt sett, så skal det vel IKKE gjøre det. Så har skrudd av hele den jern-greia på toppen av boks'en, og tetta den pakningen som er i mellom boksen og den, for å se om det kan hjelpe noe.

 

Hjelper kanskje ikke noe på kaldstarten, men det skal nå ikke være sånn at du kan justere turtallet med rensevæske heller da ;)

 

Ps! Er det riktig at tomgansstabiliserings ventilen skal lage en "*KLIKK* bzzzzzzzzzzz *klikk* bzzzzzz *klikk* osv" lyd? At den summer og vibrerer svakt, har jeg lest at er helt greit -- men den litt mekaniske KLIKK lyden som kommer med jevne mellomrom høres ikke helt rett ut....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår