Gå til innhold

Hvordan strammer man sikkerhetsbeltet?

Ranger emnet


Hans a

Anbefalte innlegg

hmmm... jeg skjønnte ik helt det der med vasking:drunk:

men jeg plukket ut hele belte-modulen min, smurte den med CRC(rustløser) åsså sto jeg bare og drog i det en liten stund... funker fjell for meg nå iverfall:uhhmmwhat?:

*why drink and drive, when u can drift and slide!?*

-00mod e46 "blacline"

http://www.bilforumet.no/3-serien/240696-blackline-e46.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksplosiver i beltestammeren?? Tror ikke det du.. den låser seg bare automatisk ved plutselige rykk. Hva skal eksplosiver være godt for der? Sprenge sunn beltet så du kommer lettere ut?

 

 

:lol:

Tror heller ikke det fins eksplosiver der, men hvem vet, jeg har blitt sjokket før av hva man kan finne i biler :rolleyes:

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"beltestrammer" ligger da i ordet det,jo det er en ekplosiv sats som strammer opp belter ved kollisjon.

finnes mange typer,finnes blandt anet 3 stegs belstestrammer som er ganske nytt,der er det 3 ladninger,1,2eller 3 kan fyres av ,alt etter hvor hard kollisjonen er.

 

MEN så over til spørsmålet til trådstartet,dra beltet helt ut,spray på silicon spray,dra ut beltet,la det gli inn,gjør dette flere ganger,pleier funke.

hvis ikke må du bytte beltet.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"beltestrammer" ligger da i ordet det,jo det er en ekplosiv sats som strammer opp belter ved kollisjon.

finnes mange typer,finnes blandt anet 3 stegs belstestrammer som er ganske nytt,der er det 3 ladninger,1,2eller 3 kan fyres av ,alt etter hvor hard kollisjonen er.

 

MEN så over til spørsmålet til trådstartet,dra beltet helt ut,spray på silicon spray,dra ut beltet,la det gli inn,gjør dette flere ganger,pleier funke.

hvis ikke må du bytte beltet.

 

Seriøst? enn på en 94 modell? ligger det slike ladninger der tror du?

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det står i boken at man skal koble batteriet fra før

man begynner å demontere beltet.

(Samme som med airbag i f.eks setene)

Statisk og jording kan skape mye trøbbel!

 

Det med silikonspray fungerer vel hvis man

bruker MYE sprayer på den innerste delen av beltet

og slipper den raskt så silikonen sprer seg til mekanismen.

Skal prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår