Carpo Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Hei! Har en 97 mod B230FK som det kommer blå røyk ut av noen ganger. Dette er spesielt når den står på tomgang og ved småkjøring. Ellers er det bra. Det som er mest sannsynlig er vel at det er enten turboen, ventiltettningene eller stempeltettningene. Er det noen måte å finne ut va det kan være ? Og en ting til. va er verdien på en brukt orginalturbo (mitsu 13c) til min FK, som Hr gått 120 tusen.? Mvh kenneth melseth Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Sjekk slark i turboen. Er det minimalt med slark, er det neppe den.. Så da er det bare ringer og pakning igjen.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 kan være tettningen mellom eksosdelen og oljedelen som er gåen. har du hatt høy oljetemp og lavt oljetrykk f.eks?? en 13C solgte jeg for 2000 i sommer, den hadde gått 240000 Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 har vært ute nå, og ser at det kommer litt olje i skøyten på turboen min (der det sitter en sånn klemme) er dette normalt ? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 hehe.olja skal være inne..ikke uttfor ;) Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 nei, turboen skal være helt tørr utvendig, også innvendig, men mindre mengder går bra så lenge det ikke ryker blått. (naturligvis ikke i mellomdelen) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 nei, turboen skal være helt tørr utvendig, også innvendig, men mindre mengder går bra så lenge det ikke ryker blått. (naturligvis ikke i mellomdelen) Spørst om der er en ødelagt tettning i turboen da ? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 det med at turboen skal være tørr innvendig blir helt feil å si... en motor som har gått litt, utvikler gjerne en del oljedamp, og dette slynges ut i kompressorhuset på turboen når det treffer impelleren og går da gjerne over i tråpeform. Dette får det LETT til å se ut som om turboen lekker...mens det egentlig er ganske vanlig...Gjerne med slitte motorer. Men røyk på tomgang tyder jo gjerne på oljelekkasje ved lavt oljetrykk, noe som kan tyde på en dårlig pakning i turboen, da på eksos-siden av turbo selvsagt. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.