asona_er_best Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 hvilke størrelser er det på ventilene til 531 topp.. tok ventilenene mine i sta så jeg må få bytte dem til lørdag morgen. har vanlige 530 topp ventiler og sånn men jeg aner ikke om dem passer, i følge han som skal hjelpe meg å sette den sammen passer dem ikke å han har skrudd rimelig mange volvo topper før om noen vet ventil-størrelsene eller hvilken annen topp jeg kan plukke ventiler fra så vær så snill å send meg ett svar.. og om jeg ikke svarer send meg gjerne en melding. 95845259, hilsen en desperat bilcross junior som havarerte motoren sin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 i følge boken til pedersen racing så er innsugsventilene 44mm og eksosventilene 35mm. Turbomotorer skal også ha natriumfylte ventiler på eksos. innsugsventiler kan du bruke fra alle motorer untatt b230k, b234, eksosventiler avhengig av turbo eller N/A. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 det er en volvo b230 bånn med en 531 topp som er plana 2,3 og omslipt kam, 2 dobble 40mm dellorto og grenrør.. men jeg har ventiler til 530 topp altså vanlig b230a topp.. men kan jeg bruke dem?. i følge han som skal hjelpe meg funker det ikke.. skal ikke ha noe turbo ventiler.. bare noe ventiler som passer så jeg får kjørt i helgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Tror de ventilene skal passe. Forskjellen på turbo og N/A er vel at eksosventilene på turbo er natriumfylte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 http://www.kgtrimning.com/KGTRIMNING162005web.pdf Se på delenummeret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 har sjekka kg nå.. men da får jeg se i morra om jeg klarer å få dratt av toppen og bytta ventiler, så får jeg kjørt ræva av de ander juniorene i helgen, volvo power:D.. takk for infomasjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Hvorfor er eksosventilene på turbo natrium-fylte??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Hvorfor er eksosventilene på turbo natrium-fylte??? Bedre kjøling. Natriumet (Saltet) kjøler ventilene slik at de skal tette bra inntil ventilsetet selv når de er veldig varme. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Hmm.. Natrium var jo et rart valg synes jeg, men det er sikkert en grunn til at de valgte det! ;) Takk for bra svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet September 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 satt oppe til klokken 2 på natta å bytta ventiler fra en 160 topp til 531 toppen min. starta å skru klokka 3 ca til 2 så. det passa som dere sa så tusen takk for infoen, det hjalp meg inn til en klar 2.plass denne helga. sku nesten lagt ut film for den bilen flytta seg voldsomt, og en helt pervers lyd fra dellorto'ene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 var bra det ble pall plassering da.. øverst på pallen neste gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet September 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 volvo er grunnen til plasseringen, men ble slått av ei boble da, ei frisk boble vel og merke..hehe.. overst på klubbløpet tenker jeg:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg