Gå til innhold

405 Sri 88"

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg 405 SRI 88 modell. Vel.. har hatt den en stund nå da, siden i august en gang. Som dere kanskje ser er den ikke akkuratt superfet. Trenger forslag til hva som kan gjøres for å få den litt fetere. SKAL ha noen alu felger på den til våren så klart. 15" eller 16" hadde jeg tenkt meg. Jeg vurderer også en lett senking, men ikke noe særlig mer enn 40 tenkte jeg. Røde kalippere kommer vel sammen med alu felgene. Soting? Spoiler? Fjerne hengerfestet? Lakke den svarte plasten hvit for å få til skikkelig "clean" look?? Skjørt? Bodykit? Forslag mottas med takk

 

Bare photoshop kjerra så mye dere orker :D

post-2367-1380485245855_thumb.jpg

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bilde til.. Lurer på om det blir bra om jeg lakker den svarte plasten mellom baklyktene hvit... hmmm.. jeg undres....

post-2367-13804852458628_thumb.jpg

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice nice Teknetium :D Dette tok nok evigheter i Photoshop :)

 

Prøvde litt selv nå, men jeg suger i PS så jeg får ikke til noe særlig. Ser på bildet du mekka at det blir MYE bedre uten det ekkle hengerfestet. Så det skal vel av. Lakke den plata mellom lyktene tror jeg at jeg kommer til å gjøre, må bare skaffe noe lakk som er HELT lik den originale lakken hvis ikke blir det uggent å se på. Hvite lykter tror jeg ikke jeg gidder. Liker de originale lyktene jeg faktisk. Noen som kan ta på seg jobben med å senke den, sote rutene pluss slenge på noen skikkelige felger i PS? PLuss en spoiler da kanskje. Men ikke noen FNF alu vinge plz ;)

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ecosse-peugeot.co.uk/show_product.asp?id=511

 

http://www.tuning.no/BILDER_PEUGEOT_405.htm

 

her har du to mulige body kits, det øverste har jeg selv planer om og skaffe meg...

 

eller så har jeg senka min 40mm og det blir mye bedre...kan være den blir litt slapp bak, men bytte til koni dempere round about så ordner dette seg til en vis grad....

 

Senk: H&R fjærer fremme, bak justeres torsonstag 2 hakk.. kjøp også gule koni sport dempere så blir bilen mye stivere også...

 

betalte totalt 7300 for alt..

 

felger bør være 17, ikke mindere enn 16 i det minste...

 

vis det er mer du lurer på sånn ellers om peugeot så se på http://www.peugeotklubb.no der er det også forum ;)

go fast go strong ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Når skal jeg kjøre fra deg thomas? Finner fort ut at 2litern din ikke holder med 1,6 fra en liten hissig s16 med hvite felger:)

 

For 405'n sin del hadde det vært tøft med ecosse-kittet! Tror jeg hadde gått for en veldig "clean" look selv. Vekk med alt som heter svart orginal plastikk, hvite baklys og blinkers. Hadde nok gått for ett par 17", mye plass under de hjulbuene. 15 og 16" hadde kanskje sett litt stakkarslig ut?! Stikk på haraldsen (fargehandel), der blander de lakk for deg, samme kode med forskjellige nyanser, de hjelper deg til å finne den som matcher bilen din!

 

Kan jo også kjøre litt old-school peugeot grafikk på bilen din(?!) (bør gjøres etter litt felger og senking spør du meg), sett peak-pikes 405'n? dekoren der hadde vært tøff på bilen din!

 

Kikk også på http://www.peugeotlinks.com!

Der finner du mye!

 

 

Lykke til!

 

 

Hilsen pugS16

ikke noe som en 5'er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fire&Ice

Når skal jeg kjøre fra deg thomas? Finner fort ut at 2litern din ikke holder med 1,6 fra en liten hissig s16 med hvite felger:)

 

Hehe... Du har vel tukla litt med 1,6'en din, Victor, mens 2-litern min er helt standard... Men vi kan jo ta et race for å se åssen forskjellen er. :D

 

106'en er nok "råere" å kjøre, mens 206'en er litt mer bil. Orginalt sett går de nesten helt likt. Prøvde mot han i den gullfarga 106'en. Ganske jevnt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pug106_S16

 

Hehe... Du har vel tukla litt med 1,6'en din, Victor, mens 2-litern min er helt standard... Men vi kan jo ta et race for å se åssen forskjellen er. :D

 

106'en er nok "råere" å kjøre, mens 206'en er litt mer bil. Orginalt sett går de nesten helt likt. Prøvde mot han i den gullfarga 106'en. Ganske jevnt...

 

Orginal er tull vettu! Må ha litt å dytte med. Men jeg må jo innrømme at den nye bilen din er jo ikke fæl den heller da. Når skal du kvitte deg med de utbrente venom-felgene? Noen planer med bilen? Må jo ha en skikkelig gatebil, sier seg jo selv:)

 

Blir vel med på Gardermoen til våren?? Be-4-you treff eller noe.

Blir drittkjipt å sette bort bilen snart da men.

ikke noe som en 5'er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fire&Ice

 

Orginal er tull vettu! Må ha litt å dytte med. Men jeg må jo innrømme at den nye bilen din er jo ikke fæl den heller da. Når skal du kvitte deg med de utbrente venom-felgene? Noen planer med bilen? Må jo ha en skikkelig gatebil, sier seg jo selv:)

 

Blir vel med på Gardermoen til våren?? Be-4-you treff eller noe.

Blir drittkjipt å sette bort bilen snart da men.

 

Joa, regner med at det kommer filter, eksos, mulig en chip sånn etterhvert... Stylingmessig blir det vel bare detaljer... Øyelokk etc...

 

Felgene kommer når lommeboka tillater det... hehe... altså ikke med det aller første... Måtte ha vinterdekk først.

 

Har ikke vært på Gardermoen enda, må vel det også snart! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pug106_S16

 

Joa, regner med at det kommer filter, eksos, mulig en chip sånn etterhvert... Stylingmessig blir det vel bare detaljer... Øyelokk etc...

 

Felgene kommer når lommeboka tillater det... hehe... altså ikke med det aller første... Måtte ha vinterdekk først.

 

Har ikke vært på Gardermoen enda, må vel det også snart! :cool:

 

høres bra ut! Lakke litt lister og sånt og kanskje?? Har en kompis som er lakkerer, så bare si i fra, gjør det veeeldig billig. Hvis du skal ha noe skikkelig eksos, så stikk på http://www.rallycar.com Tommy, en kompis fra grimstad (sølvgrå 206 med wrc-vinge) som har vært med på en del gatebil kjøpte seg det gr.N eksosen, helt syk lyd. Hva blir det til med felger? dim? type?

Tut og kjør!! Øl, nakne damer og bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fresern

 

høres bra ut! Lakke litt lister og sånt og kanskje?? Har en kompis som er lakkerer, så bare si i fra, gjør det veeeldig billig. Hvis du skal ha noe skikkelig eksos, så stikk på http://www.rallycar.com Tommy, en kompis fra grimstad (sølvgrå 206 med wrc-vinge) som har vært med på en del gatebil kjøpte seg det gr.N eksosen, helt syk lyd. Hva blir det til med felger? dim? type?

 

 

På GT så er alle lister etc. lakkert, så jeg slipper det...

 

Ender vel opp med SuperSprint eksos... Får litt prosenter på det. GT'en har litt større bakfanger enn vanlig GTi, så hvis jeg ikke får noen til å bygge ett, f.eks Ferrita eller noe, så er det nesten bare SuperSprint som har endestuss som går langt nok ut...

 

Blir vel 17" av noe slag med 205/40. Hadde det på'n nå. Funker greit... Syns det skal være litt eiker på felger til en 206, så jeg er litt usikker på hva det blir. Må inspisere litt rundt. Men tenkte også litt på OZ Antares. De er jo fem-eika da... Vi får se hva som skjer. Først må lommeboka være litt medgjørlig... :)

 

Sker det noe mer med S16?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår