Caprice Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 jeg skal få sveisa igjen takluka på 242'n min, noen som veit om dette er vanskelig, er det andre måter enn å sveise som er lurere og hva gjør jeg med innertaket, er det bare å kappe av den "lomma" som takluka sklir inn i? er det noen som kan gjøre dette for meg til en billig penge? Siter 100% Death Proof Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 1) Du KAN nagle det fast da. Du bør uansett false en kant rundt hele om du skal nagle eller sveise, og legge den nye plata nedi. Men det blir et helvetes spetakkel å valse ei plate med eksakt samme kuving som resten av taket. Du kan jo lime/sveise/nagle på brede remser i underkant rundt åpningen som stålplata fra soltaket kan hvile på. Blir ekstra mye sparkling uansett. Spørs hvor lenge det går før det sprekker opp. Jeg ville ha skifta HELE takplata. Vet ikke med Volvo 242, men taket bruker å være limt på/mot takrennene og er punkta i stolpene og i ruterammene foran og bak. Det mener nå jeg at er "enklest" for et perfekt resultat. Du kan og skifte med alle a-b-c stolpene. Da legger du 2/3 vs 2/3 eller så overlapp på ny og gammel stolpe. Men det er bare tull siden du ikke har rulla rundt på taket. 2) Skaff et helt og pent taktrekk fra en årsmodell du liker. 3) Jeg gidder ikke gjøre det for deg. Hadde blitt så jææævlig dyrt for deg . :D øhh... :fatality: Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Går v8ern dårlig eller? Feil ting å gjøre dette:shake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 bilen blir da ikke såå mye stivere i chassis av å gjøre dette :P hva er galt med takluke? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caprice Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Går v8ern dårlig eller? Feil ting å gjøre dette:shake huh.. åssen feil? takluke er det styggeste jeg veit om etter cab! noen som kan komme med noe lurt? Siter 100% Death Proof Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Du kan jo selge taket som det er, og kjøpe et uten takluke. det blir garantert det beste... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Blir mye mong det her Cas. fiks listene og sveiva og la den være. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Man pleier lissom å gå andre veien da!?!? takluke er jo drømmen!! Men skal du sveise igjen takluka MÅÅÅÅ du kunne sveise! Du må ikke la metallet bli varmt, da ser taket ut som ei sandkasse etter storefri i barnehagen! Det er rett å slett det værste å begi seg utpå om man ikke er jævli flink med sveisen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Bytt takplate. Men må jo uansett vite litt hva du driver med. Samme hvilken løsning du bruker. Men å sveise igjen er nok mer jobb en å bytte plata. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caprice Skrevet September 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 æsj! takluke er bare mong! Siter 100% Death Proof Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Trur jeg ville starta med å rette på mye annet på den bilen før jeg bega meg ut på å sveise igjen ei takluke, noe som faktisk er pent på 240! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Bytt bil! Er ikke flust av 242 med takluke!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoemil Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 det peneste hadde nok vært og bytte hele taket da tror jeg også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Du kaller takluke mongo, Har du sett hvordan 242'en din ser ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Hunder å førr: stfu! Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg