karlim Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Hei Jeg har en 99 Ford Focus, 1,6l. Når bilen har stått en stund, alt fra noen timer til over natta kommer det en skrapelyd i det jeg starter den. Det er ikke mens starteren går, men rett etter motoren har kommet igang, og gir seg så fort turtallet er på vei ned igjen. Satte for noen uker siden et K&N filter på bilen, og har ikke hørt lyden før det. Lyden kommer etter hva jeg kan høre fra området rundt filteret, men kan ikke skjønne hva det er. Noen som har råd ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat Bravo '98 Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Har en lignende lyd på Bravoen min, akkurat som en forkjøla dumpventil, forstå d den som kan... hhe, men har ikke montert kn på min (enda), så tviler på det har noe me d å gjøre, har mere tro på at d kanskje kan vere startmotoren som henger igjen litt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karlim Skrevet September 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Ok, hvis det er starteren må den byttes da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Mest sannsynlig viss ikkje du har lyst å begynne å plukke den sund ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karlim Skrevet September 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 Det ble en tur til verkstedet istedet. 1600 kr + moms for starteren pluss en times arbeid. Etter en uke er det igjen problemer med starteren. Den henger litt fremdeles, pluss at det tar litt tid for motoren begynner å gå. Det virker som starteren sliter litt med å gjøre jobben. Triptellleren har også nullet seg ut noen ganger ved start, noe som gjør at jeg mistenker det elektriske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg