Gå til innhold

260Z til salgs i Østfold.


TurboKnut

Anbefalte innlegg

Jeg har en 260Z til salgs.

 

Bilen er en 75 modell og er solgt ny i norge.

 

Pr i dag er den KUN kjørt 96.000 km (siden ny) og har aldri vært dårlig eller rustete. Ingen sveising er utført - og heller ingen rustjobb behøves.

 

Bilen har hatt 3 eiere og har nå stått siden jeg lakkerte den i 89... Har vært luftet og kjørt litt med opp igjennom, men må nok "moes opp" litt før den er klar for langtur.

Noe monteringsjobb må påregnes om jeg ikke får ut fingeren selv.

Dvs, støtfangere, dørhåndtak, låsesylindre, pluss dørtrekk et.c

Ca. en lang kveld i garasjen og bilen er ferdig.

 

Bilen er original brun metallic men er nå Ferarri rød, også motorrom / døråpninger er lakkert.

Motor og gir et.c er originalt, og forgassere behøver en liten sjekk.

 

Det er nye dekk på 15" Revolutionfelger, nye senkefjærer fra TME og bilen er i det hele tatt en av de bedre eksemplarene du kan finne.

 

Fangere er lakkert røde, og det er nye gummilister på dem.

En evt EU-kontroll skulle jeg tro bilen ville klare på stående fot.

 

Bilen er en ren 2 seter (kort utgave uten baksete) og det er den NEST SISTE som ble importert til Norge (om det har noe betydning).

 

Det er ikke bilen på bildet, men den ser omtrent akkurat identisk ut. BORTSETT fra skjermutbyggere, hekkspoiler og glass over lyktene.

post-3789-13804852457576_thumb.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står ikke som eier på denne bilen, men "formidlet" den til han som har hatt den siden 88. Bilen har gått i Nord-norge (og aldri på salta veier). Nå har han bedt meg om å selge bilen for seg, og han ønsker rundt 90.000,- for den.

Selv har jeg hatt rundt 10 stykker av samme type bil, så jeg kjenner dem godt.

Bilen er så godt som klar for veien, og det er ikke mye som trengs å gjøres med den. Blank og fin i lakken (siden den var ny i 89 og ikke brukt siden) og bilen vil bli helt strøken når den er montert ferdig.

 

Interiørmessig er den veldig bra (noe støvete nå da) - og det er nettopp dette som er vanskelig med slike biler - det begynner å bli lite deler til dem (interiør/karosseri et.c).

 

Har også fine kontakter for alle slags deler til Z og ZX biler.

 

Jeg skal sette inn noen bilder av bilen om noen dager - må utenlands en snartur.

 

Bilen står i bakgården (under tak) hos Opel i Sarpsborg om noen vil ta en titt.

 

Knut.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår