Lars_Erik Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Hei Har nå kjøpt meg min første "ordentlige" bil. Etter å ha vraket over 20 biler på jordet har jeg kjøpt meg en 99`a4 1,9 tdi quattro med manuel kasse. Synes bilen virker rimelig bra og det skal nok fikses endel småting fram til jeg får lappen 22.2.08 Har da i første omgang tenkt på Chip fra biltuning.no, men har blitt frarådet dette pga at folk sier at girkassene ikke holder. Jeg mener bestemt å ha hørt at dette kun gjelder Automat kasser? Jeg har da altså MANUELT gir og lurer på om det er noen grunn til å vike unna å chippe? Forslag til hva som bør gjøres med bilen? Er helt clean standard versjon nå. Skal ha vinterdekk på de felgene som er på nå (org audi alu) også blir det nye felger til våren. Senk får eventuelt komme etterhvert, og plastikk er rimelig uaktuelt. Men hvor får jeg kjøpt hvite blinklys til skjermene samt en antenne som ikke er en halvmeter høy? Det skal i hvertfall byttes med en gang. mvh Siter 99`A4 1,9 tdi quattro avant Ktm exc super motard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Ja, gjelder automat, ikke manuell Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dieselpurke Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Automat tåler fint chip også, null problem. Alt går i stykker herjer man nok, kjører man med litt fornuft holder også automatkassene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 hvorfor anbeflaer alle dette da? Tilogmed hos vag spesialistene jeg kjenner og gjorde det hos (bare for og prøve) Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars_Erik Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Noen her som har kjøpt chip fra biltuning.no? Er det bare kontakta du trenger å koble på eller følger det med slik boks man må justere og drive på med? Er det vanskelig? folk prater på å sende bilen for å chippe for da blir det ordentlig? Siter 99`A4 1,9 tdi quattro avant Ktm exc super motard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Det med at automatkassene ikke tåler chip er både sant og usant... hvis du drar til en seriøs chip-levrandør, så chipper di både motorn og Automatkassen, da holder det.. drar du og kjøper en powerbox som det kalles, så blir ikke gearkassen chippet, å da ryker det vel rimelig fort... hvor fort aner jeg ikke.. men nå har du manuell gearkasse, da har du ingen ting og frykte! jeg regner med at du har 110hk'en å da får du ca 140hk/290nm med ordentlig chip Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars_Erik Skrevet September 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Tusen takk for hjelpa! Da blir det chip vettu;) har ikke fått tid til å gjøre noe med bilen enda fordi jeg jobber noe jævelig mye om dagen, men hvite blinkers er i hvertfall på vei:P Når snøen kommer så blir det nok full fres ;) Siter 99`A4 1,9 tdi quattro avant Ktm exc super motard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg