tikka Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 skulle koble opp min kicker monoblock 2500watt koblet opp jord fra sete belte feste bak i bagasjerommet (ved demper tårnet). koblet opp remote fra batt med sikring og bryter, og bak til forsterker. skulle så kolbe til strømkabelen fra forsterker til batteriet. kom bare en sinsykt sprut med gnister. fikk sveiset litt på batteri polen i tillegg. ser ut som sikringen på 300w er kaputt nå. hva er galt? har igrunn gjort alt etter boka. ingen av kablene bak med forsterker berører hverandre. bilen er en golf 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sto0one Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Remoten skal ikke kobles fra batteriet med bryter i mellom. Etter det jeg har hørt skal remote inngangen ha 5 volt. Remoten skal kobles fra den blå kabelen med hvit stripe som du finner bak spilleren. Da blir forsterkeren skrudd på bare når spilleren står på. Siter BMW 318i e46 (nå) BMW 325i turbo e36 BMW 520i e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tikka Skrevet September 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Remoten skal ikke kobles fra batteriet med bryter i mellom. Etter det jeg har hørt skal remote inngangen ha 5 volt. Remoten skal kobles fra den blå kabelen med hvit stripe som du finner bak spilleren. Da blir forsterkeren skrudd på bare når spilleren står på. ja, men jeg har en egen ledning slik at jeg raskt kan slå av forsterkeren. uten og devle med spilleren. har koblet slit de 5 siste årende har ikke hatt noe problemer med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sto0one Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Sa ikke at det var det som var feilen. Ville bare tipse deg om noe om du ikke visste det fra før ;) Siter BMW 318i e46 (nå) BMW 325i turbo e36 BMW 520i e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sqwannabe Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 remoten fra spilleren er nok også på 12v.. blir ett fett fra spiller eller batteri mtp. signalstyrken:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 gnistrer det så har du kortslutning. Er da ikke så vanskelig å regne seg frem til :) hvor vet jeg ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Du skal selfølgeligt ikkje koble bilstereo med strømmen på!!!!! Ta alltid av minusen på batteriet ved all bilstereokobling. Sjekk og dobbelsjekk alle tilkoblinger før du kobler på igjen minusen på batteriet. Høyres ut som ein kortslutning ja. Er du heldig, er ingenting øydelagt. Er du uheldig har spilleren og og forsterkeren blitt svidd. Remoten er på 12v, IKKJE 5v Kvifor har du ikkje remoten ifra spiller + bryter? Forsterkeren trekker jo strøm når remoten er på Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg