Gå til innhold

mulighetene med 1.8 golf Mk2?

Ranger emnet


Aron88

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg har en golf 2 stående her, med stusslige 90hk motor..! ALT er orginalt i motorrommet =(

Det jeg lurer på.. Hva kan jeg gjøre med motoren på golfen? Hva kan byttes ut til noe større, bedre, finere!

Tenker ikke da bare på mer HK, men hovedsaklig stilmessig..

 

Tankene mine driver mot, rengjøring, foringer, pakninger, lakkering, polering..Men også, Kammer(?),Filter,rør,radiator(kan den byttes til noe større og kraftigere?)

 

ALT!

All tips, linker og help blir satt STOOR pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, så bra ut dette :) litt mer detaljer om hva du har gjort?

 

Har overhalt toppen å skiftet alt av pakninger på bunndel.Å har lakket motor/girkasse ++++

 

Jeg overhalte også forgassern å sliftet alle vacumslangene med blå silikonslanger.Registereimdeksel å toppdeksel er høyganspoler for hond å lakket bare med klarlakk så de holder seg bra.

 

Lettere å se her i prosjekttråden:

 

http://www.bilforumet.no/golf-ii/168642-golf-2-1-6c-84-mod-totalt-forvandlet-arbeidsbil-blir-jentebil-nye-bilder-7-sep.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har penger til det så kan du skaffe deg:

 

286 eller 270 graders kam. 580kr/754kr

Hardere ventilfjerer. 406kr

Høvle ned toppen litt. 957kr

Justerbart kamdrev. 638kr

Grenrør. 2995kr

Rustfrie bolter til eksosmanifoil. 232kr

"SportTuned Baffled Steel" Bunnpanne. 1566kr

2L Olje pumpe. 522kr

Zender Billet Aluminum olje påfyllings lokk. 464kr

Komplett olje kjøler 2552kr

Olje tappeplugg med magnet 24kr

Vifte sensor 85/93C 70kr

Termostat 71C 47kr

Rustfrie bolter til vannpumpe 64kr

Aluminium svinghjul 1740kr

 

2.0L motor kit for 1.8L motorer 10440Kr

 

Venter på endel av de delene selv. Koster jo ingenting :)

 

Men det er deler til motoren.

Ellers har jo du det vanlige med å vaske, polere, silikonslanger, kabelstrømper og lakkering.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har penger til det så kan du skaffe deg:

 

286 eller 270 graders kam. 580kr/754kr

Hardere ventilfjerer. 406kr

Høvle ned toppen litt. 957kr

Justerbart kamdrev. 638kr

Grenrør. 2995kr

Rustfrie bolter til eksosmanifoil. 232kr

"SportTuned Baffled Steel" Bunnpanne. 1566kr

2L Olje pumpe. 522kr

Zender Billet Aluminum olje påfyllings lokk. 464kr

Komplett olje kjøler 2552kr

Olje tappeplugg med magnet 24kr

Vifte sensor 85/93C 70kr

Termostat 71C 47kr

Rustfrie bolter til vannpumpe 64kr

Aluminium svinghjul 1740kr

 

2.0L motor kit for 1.8L motorer 10440Kr

 

Venter på endel av de delene selv. Koster jo ingenting :)

 

Men det er deler til motoren.

 

Oppskriften din koster 23471.- ;)

For den prisen snakker vi overhalt G60 Turbo og bremser foran og bak;)

 

Laget en liste over billige mods en kan gjøre på Vacn forumet, kan ligsågodt lime den inn her..

 

Billige oppgraderinger:

 

"Trim":

*Kam fra 8v GTI, gir deg kanskje 3-4hk.. 200-300.-

*Bytt alle jordings og pluss kablene dine til noen i 35kvadrat. Bedre gnist, lettere start, bedre lys osv. 300.-

*Oljefilter fra 1,6TD skal passe, har kjøpt et slikt selv, men ikke montert det ennå.

Tar mer olje, har mindre motstand, filtrerer bedre på høyere turtall osv. 100.-

*Radiator fra TD, denne skal være større.

*15v spenningsregulator, høyere spenning og det meste fungerer bedre - 400.-

*239m skiver fra GTI, husk å få de klossene til GTI samtidig, da dem er tynnere.

Brembo Max skiver som er slisset og ventilert koster deg kanskje 13-1400.-

 

= Ca. 2400.-

 

I tillegg kan en kjøpe seg silikonpluggledninger, høyeffektscoil og noen gode tennplugger:)

 

Jeg har gjort nesten alt på listen her, har ikke montert GTI kammen enda, men spesielt oppgraderingene på det elektriske har gjort forskjell, merker bedre gassrespons bl.a.

 

Bremseoppgraderingen anbefales uansett, koster så lite sammenlignet med orginale skiver:)

 

Skal du bruke noe spesielt mer enn dette så finner du deg en komplett 8v GTI motor og en 2,0 bunndel fra litt nyere Audi eller VW, så setter du GTI toppen på bunndelen, flytter over dynamo, fordelerdrev osv så har du ivertfall 115hk++

:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er litt nyskjerrig på det mini-sportsluftfilteret du har på høyre side av toppen. Er det noe du har satt inn midlertidig siden du har tatt av luftfilterboksen, eller er det permanent? Og hvilken virkning har det i så fall? Har ikke vært borti noe sånt inntil nå jeg alacocaina

 

Flere bilder takk, motorrommet ser meget strøkent ut. Du skulle sett mitt du :P

Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår