Sfinx Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Hei! Jeg har tenkt meg å kjøpe en corrado om en liten stund. Har sett på noen også.. Men er det noen av dere som har det som vil anbefale meg å se på noe spes? Har hatt en fordom mot taklukene.. at de går treigt opp og igjen.. og at de lekker.. Er det en svakhet hos corrado? Ikke vet jeg.. Men er det noe spes jeg burde se på? Hører at G60 ikke er så smart investering.. heller en 2.0 16v (VR6 utelukket):rolleyes: Men jeg har hørt at hvis du ordner en oljetemp måler i kupèen, og at du ikke kjører bilen mye over 2500o/m til oljen har blitt bra varm.. så går det mye bedre.. og hvis du skifter olje ved hver 5/6000 km. Stemmer det. Har vel egentlig mest lyst på en G60. .selv om 2.0 16v er mer driftsikker da.. Noen som har noen erfaringer? Takk for alle svar og henvendelser. -Sfinx Siter 2000 Audi A6 2.4 quattro ------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Er oljetemp måler på kjørecomputer`n :D Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Corrado e godbestebilen sin det! :) E har ikke hatt noe problemer med takluka i min... ingen lekasje der nei... har aldri hørt om det i andre corradoer heller. G-laderen er ikke den mest driftssikre i verden nei... men det e jo bare å behandle den skikkelig, som du sa: la den få varmet seg opp før du "gir alt"! :) Når det gjelder G-lader v.s. Turbo så er det mange meninger... men det meste går i stykker hvis du trimmer og tyner ut alt! E satsa no på g-lader, og er godt fornøyd med den. Forresten så er Corrado G60 en utrolig artig bil å kjøre! Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sfinx Skrevet Oktober 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Jepps.. det er akkurat det jeg mener også.. Har kjørt corrado g60.. og synes det var en meget artig og komfortabel bil å kjøre..! Som sagt så er det nok ikke lurt å tyne alt du har av motoren og gi alt hele tiden.. da ryker de ja.. Vet om en i hjemstrøket som har/hadde en corrado g60.. Kjørte hardt som f.. oppover noen asfaltbakker oppi lia.. Dro ned fra 2. gir til første .. nåla sto på 70km/h i første gir..!! Det er vel å drepe kompressoren da.. Og han fikk en "ikke god" lyd i kompressoren sin etter den gangen.. Huff.. He`s bad.. Men som sagt.. hvis jeg har tenkt å behandle corradoen jeg kjøper veldig pent.. er det noen ellers plager corradoen har? Som jeg burde være obs på når jeg kjøper en.. ? Siter 2000 Audi A6 2.4 quattro ------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corrado16v Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 jeg har en 1993 2.0l 16v og har akkurat hatt motorhavari! har bytta olje hver 5000 og ellers passa godt på :rolleyes: Siter http://privat.bluezone.no/moro/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sfinx Skrevet Oktober 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Originally posted by Corrado16v jeg har en 1993 2.0l 16v og har akkurat hatt motorhavari! har bytta olje hver 5000 og ellers passa godt på :rolleyes: Du sa at motoren din hadde gått 150k.. ? Er det dokumentert, servicehefte? Helt 100% sikker på at den ikke har gått lenger? Hva slags olje har du brukt? Hvor mye kjøpte du den for da? Importbil? Virker litt rart at du skal få motorhavari etter 150k. Hvertfall når du har passa så bra på den som du sier.. -Sfinx Siter 2000 Audi A6 2.4 quattro ------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Originally posted by Sfinx Du sa at motoren din hadde gått 150k.. ? Er det dokumentert, servicehefte? Helt 100% sikker på at den ikke har gått lenger? Hva slags olje har du brukt? Hvor mye kjøpte du den for da? Importbil? Virker litt rart at du skal få motorhavari etter 150k. Hvertfall når du har passa så bra på den som du sier.. -Sfinx Er nok lettere å få igjen pengene når du skal selge hvis du kjøper G60. Ikke så mange 16v i landet heller. Den vil nok virke ganske dau ifht G60 også. G60 er lett å trimme Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sfinx Skrevet Oktober 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Kan nok kanskje virke som jeg var interessert i å kjøpe den.. i den tråden der.. men var ikke sånt ment.. Jeg skal kjøpe G60 når jeg skal kjøpe corrado. Men var bare litt nysgjerrig på den 2.0 16v`n.. syntes det var rart den havarerte og motoren er i så dårlig stand når den bare hadde gått 150k.. Hmm.. lukter kilometerteller og drill.. hehe.. *ddddzzzzsssss* Neida.. kan ikke være sikker på det. Men lurer på om det er digitale instrumenter du har.. hvis det er det er det fort gjort å stille kilometerstanden 100k tilbake.. -Sfinx Siter 2000 Audi A6 2.4 quattro ------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sfinx Skrevet Oktober 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Originally posted by CorradoBoy Er oljetemp måler på kjørecomputer`n :D Er det det på alle? Isåfall smart av VW å ha det akkurat på G60.. hehe.. Det har man så absolutt brukt for! :) -S Siter 2000 Audi A6 2.4 quattro ------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corrado16v Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by Sfinx Du sa at motoren din hadde gått 150k.. ? Er det dokumentert, servicehefte? Helt 100% sikker på at den ikke har gått lenger? Hva slags olje har du brukt? Hvor mye kjøpte du den for da? Importbil? Virker litt rart at du skal få motorhavari etter 150k. Hvertfall når du har passa så bra på den som du sier.. -Sfinx Ja bilen er importert, nei det er ikke dokumentert veldig bra at den har gått 150k. Siter http://privat.bluezone.no/moro/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corrado16v Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by Sfinx Kan nok kanskje virke som jeg var interessert i å kjøpe den.. i den tråden der.. men var ikke sånt ment.. Jeg skal kjøpe G60 når jeg skal kjøpe corrado. Men var bare litt nysgjerrig på den 2.0 16v`n.. syntes det var rart den havarerte og motoren er i så dårlig stand når den bare hadde gått 150k.. Hmm.. lukter kilometerteller og drill.. hehe.. *ddddzzzzsssss* Neida.. kan ikke være sikker på det. Men lurer på om det er digitale instrumenter du har.. hvis det er det er det fort gjort å stille kilometerstanden 100k tilbake.. -Sfinx Ja det er digitalt! den er sikkert stilt tilbake, men hvis den er det så har dem gjort en god jobb! Interiøret er som nytt, det samme er instegslista osv.. Siter http://privat.bluezone.no/moro/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Oktober 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2003 Originally posted by Corrado16v Ja det er digitalt! den er sikkert stilt tilbake, men hvis den er det så har dem gjort en god jobb! Interiøret er som nytt, det samme er instegslista osv.. Interiør: Det er bare å bytte førerstolen, evt trekke opp hullet vi alle kjenner til, så er ALLE fine i interiøret... Og hvor mange ganger trør du på "innstegslista"..............? De motorene der krasjer rett og slett ikke etter 150....... Men har du fått gang på det igjen...? Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi-maniac Skrevet Oktober 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2003 anbefaler en corrado vr6.en jeg kjenner har en litt trimmet en og den går jævlig bra.vr6 har den kuleste lyden jeg vet om utenom 5èr lyden tror jeg:D Siter x 1986 mod golf gti 16v x 1995 audi 80 avant x 1992 bmw 325i coupe + mange drittbiler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corrado16v Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 Originally posted by GolfG60Syncro Interiør: Det er bare å bytte førerstolen, evt trekke opp hullet vi alle kjenner til, så er ALLE fine i interiøret... Og hvor mange ganger trør du på "innstegslista"..............? De motorene der krasjer rett og slett ikke etter 150....... Men har du fått gang på det igjen...? nei, har ikke gjort noen ting enda, brukern ikke på vintern uansett, så jeg tar det litt med ro enda. men den skal være klar igjen til våren Siter http://privat.bluezone.no/moro/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 Originally posted by GolfG60Syncro Interiør: Det er bare å bytte førerstolen, evt trekke opp hullet vi alle kjenner til, så er ALLE fine i interiøret... Og hvor mange ganger trør du på "innstegslista"..............? De motorene der krasjer rett og slett ikke etter 150....... Men har du fått gang på det igjen...? gi meg en slik motor så skal jeg klare å rase den på under 50`km kommer helt an på hvordan den er behandlet....ta f.eks G-ladere...i usa holder de stort sett 100`miles før de må overhales...her i norge holder de stort sett halvparten Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg