Gå til innhold

Enda en miste lappen tråd...

Ranger emnet


MSpeed

Anbefalte innlegg

Hei

en kamerat mista lappen nå nettopp da han kjørte litt for fort i en 50 sone.. det var midt på natten og politi bilen kom imot oss og snudde etter at vi møttes.. kameraten min bremsa ned med engang så politiet har ingen måling på farten. eneste de har er at de mente at bilen krenga endel i svingen. Vil det holde? han godtok ikke førerkort beslaget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. ikke for å være drittsekk, men i stedet for at en HVER på forumet skal starte ENDA en tråd av de 322 vi allerede har ang. samma saker, hvorfor ikke bare ta et lite søk på forumet så finner man fort svara!

 

For det andre, OM Han ikke godtokk beslaget så har snuten 3 uker på seg å få saken inn for retten, går tiden der over kan han midlertidig hente førerkortet intil saken er innafor retten med mindre den er henlagt

 

DET jeg derimot er nysjerrig på er, hva faen var det for en latterlig grunn å ta lappen for?!.. "doh, bilen din krenga i svinga". det må være årets dummeste uttalelse.

Jeg tror det har vært noe annet i bildet her som han ikke helt har sagt.

 

HVORDAN så snuten at den bilen krenga? han må ha blitt forfulgt en stund. om de ikke hadde måling så kan dem ikke gjøre en dritt. enda mindre om de kom mot han

 

Han skulle bedt om å få se på målinga de hadde. og aldri i utgangspunktet gitt fra seg lappen samma faen hva.

Tror du skal høre deg med kompisen en gang til jeg ang. hva som VIRKELIG skjedde .. :) koz*

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt på da han ble stoppa så jeg vet akkurat hva som skjedde... møtte politi bilen i en sving og da brå bremsa kameraten min og politi bilen snudde selvfølgelig. De har ingen måling på farten, så hvorfor de tok lappen vet jeg ikke. Syns hele greia er litt rar. Kan jo ikke beregne fargen til en bil når du møter den midt på natten:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil som skrenser i svingen kjører alt for fort, blant annet iht Vegtrafikkloven § 3. Det er nok grunnlaget. Så får vi se om de klarer å få retten med på det, da.

 

For øvrig er det jo ganske rart at han kompisen din ikke spurte hva de mente at han hadde gjort galt, og med hvilken hjemmel de ville ta fra ham førerkortet...?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår