Glenn` Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 hei.noen som kan gi en enkel forklaring på hvordan man måler spenningsfall i start og ladekrets?hvor måle osv... takker for svar Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 du måler spenningsfall i ladekretsen med å måle mellom B+ på dynamoen og + på batteriet... hvorfor skal du måle i starterkretsen ? Blir jo litt vanskelig ettersom spenningen forandrer seg mye mens man bruker starten... er man usikker på om kabelener tykk nok, bytter man denne med en overdimensjonert en.. så er man sikker... Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet September 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 takker for svar..trodde man målte spenningsfall over en motstand(f.eks b+ til minus)skal kabel være av når dette måles eller måler man med den på? Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 http://www.tbbecker.de/dynamo/tecspenningsfall.htm her har du det du trenger... Siter Nord-Norge er som resten av Norge, bare mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.