Gå til innhold

Komplett Pinnacle pakke fra AG - hva mer trengs?

Ranger emnet


frank_jarle

Anbefalte innlegg

Da er det nok bare meg som har blinkset totalt (sånn går det, akkurat kommet hjem fra jobben).

 

Det kunne vel kanskje være lurt med flere application pads og cobra MF, eventuelt Meguiars "vaske klut" (glemt hva den heter nå i farta).

 

Frankie

 

Man får aldri nok applicator pads og microfiber kluter.

 

Den heter Meguiars Wash Mitt... Personlig vil jeg anbefale Cobra sin grønne wash mitt. Den synes jeg var bedre enn Megs sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker til dere begge.

 

Hvis noen har erfaring med et eller annet produkt så vil jeg gjerne ha en liten oversikt:

 

Hvilket produkt du bruker for vask av bilen(ikke såpe, men f.eks shMitt etc).

 

Hvilket produkt bruker du på de forskjellige nivåene. f.eks påføring av lakkrens og/eller polering, hvor mange pleier du å bruke hver gang du gjør dette.

 

I tillegg hvilken MF eller annet produkt for å ta av, hvor mange bruker du hver gang denne jobben gjøres?

 

Jeg regner med at man bruker litt forskjellige MF eller andre produkter f.eks ved påføring og avtørking av voks og sealent osv?

 

Jeg har fått intrykk at cobra langer mange forskjellige Mf produkter og jeg gikk helt i spinn når jeg sjekket Cobra diagrammet i og med at det er mange produkter som kan brukes om hverandre.

 

vil egentlig bare ha deres erfaringer på f.eks hvor mange MF-håndkler man bruker på de forskjellig stadiene i bilpleien?

 

Frankie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars sine applicator pads er fine til det meste av påføringer, 1 per produkt, hvis det ikke blir for innbakt med produkt da.. Eller så har du noe som heter "polishi'n pal" den er kjempe fin å bruke, du får jevnt lag, det går mye raskere og det følger med pads i 4 hardheter (cutting, polishing, 2 som har lite eller ingen slipeegenskap) Også har du MF applicator pads, de funker også bra..

 

Da jeg skal ta av noe så er det MF klut, 1-2 da jeg rubber med maskin går det fort 2.. Men ellers så holder det med 1.. 1 klut til hvert produkt.. Til rens, rubbing og polish er det bare vanlige cobra all purpose kluter, men sealer eller voks så bruker jeg cobra deluxe eller deluxe jr. de er mykere enn all purpose..

 

Også hvis det enn vasker innvendig så går det litt mikrofiber der også, vask, også fornyer.. Så du trenger vel minst like mange mfkluter som du har produkter:p Jeg har hatt en nesten full detail på bilen min nå, og har brukt 6 kluter + guzzler til å tørke med..

 

Vet ikke om jeg fikk svart på alt nå, men si ifra^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe start pakke det der.

 

bruker ShMitt, vanlig mitt og ull mitt selv (alle er bra, men de som er mest "all around" er vel cobra sin mitt og ShMitt sin

 

Polishing pal er uvurdeelig i mine øyne, super å bruke.

 

MF får du som nevnt aldri nok av uansett hvor mange du har.....he he

 

Som sagt, den pakka er bra value for money, alt du trenger til blank bil der, eneste som hadde gjort seg extra er vel GritGuard bøtta og Cobra sin wash mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker kjempe mye igjen, kommer nok til å spe på denne lista her ja. Personlig så ser jeg for meg noe som vil koste rundt US$3-400 inkludert porto så blir det jo pluss 25MVa her i norge...jaja for kanskje legge av 4 lapper eller noe slikt totalt sett.

 

Gritguard ser helt genial ut, finnes det noen bøtter i norge hvor denne siktet i bunnen passer, leste en eller annen plass at Europris selger en bøtte hvor denne passer, eller?

 

Forresten, skal ikke synke ned til billig nivået ;)

Frankie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det er noen plastfornyer i den pakka, det ville jeg hatt med. alltig deilig å kjenne på plasten etterpå, funker som fjell hvis du har plastlykter også. på plastfornyer bruker jeg en fast applicator pad og mf klut siden de ofte blir litt svarte.

kan anbefale maguiars cold class trim detailer.

lykke til med stor-shiningen:):)

nei, ja så det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår