suggen Skrevet Juli 26, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2002 Skal kjøpe datasprut til T6prosjektet mitt. Det er rekke seks med to vifter på eller snn tvinnturbo... Må kunne kobles mot laptop inne i bilen, det er jo så kjekkas:D Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Juli 26, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2002 Det som er best er det som du greier selv, eller de som programmerer for deg til å funke best på bilen din..... Står heller på mappinga en merke når du ikke har noe 'vansklig' motor som feks wankel :D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juli 26, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2002 Som marius sier pluss, hvor stor er lommeboka? Motec, Haltech...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet Juli 26, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2002 Jeg ble anbefalt autronic fordi det skulle være forholdsvis enkelt å programere. Motec er vel det beste, men også det dyreste. Autronic ble laget av en av de to som lagde motec. Så det skulle vist ikke være så stor forskjell på de to.. Jeg har Autronic liggende hjemme og venter på motor. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Juli 26, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2002 Her bruker de fleste gutta Electromotive egentlig.. Kanskje mest pga at det er lettest å skaffe hjelp, og info om disse styringene? En annen kompis av meg kjøpte først halltec, som han solgte videre til enda en kompis av meg med et prosjekt! ;) Da kjøpte han seg MOTEC.. Detter går iallefall for å være det mest avanserte systemet som jeg har hørt om.. Han kjøpte det for 30000 (innbiller jeg meg?), og dro da på et ukes kurs drevet av gutta som selger dette, sammen med en kompis! Senere skal han inn på justering av motoren på benk, og det var visst ikke gratis det heller! ;) Electromotive får du vel kjøpt for ca 25000 ferdig montert og justert tror jeg.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Juli 26, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2002 Noen som føler for å forklare grønne meg hva datasprut er? Fordeler / Ulemper? imstupid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Juli 26, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2002 Originally posted by Ibizaturbo Noen som føler for å forklare grønne meg hva datasprut er? Fordeler / Ulemper? imstupid Data programmerbar innsprøytning/tenningsstryring! :) Du erstatter innsprøytningshjernen din med dette bl.a. Fordel:Alt kan kontrolleres fra en lap top! akkurat som en chip, bare med endringsmuligheten! (og kanskje enda smartere?!) Ulemper: Dyrt og vanskelig! :( Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Juli 26, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2002 Originally posted by ola Data programmerbar innsprøytning/tenningsstryring! :) Du erstatter innsprøytningshjernen din med dette bl.a. Fordel:Alt kan kontrolleres fra en lap top! akkurat som en chip, bare med endringsmuligheten! (og kanskje enda smartere?!) Ulemper: Dyrt og vanskelig! :( ah, da skjønner jeg. Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juli 26, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2002 Originally posted by Ibizaturbo Noen som føler for å forklare grønne meg hva datasprut er? Fordeler / Ulemper? imstupid 'DATASPRUT' er det dummeste ordet i norsk bil relatert sammenheng :D Hvorfor kalle det 'datasprut'??? Kall det 'hjernen', ECU, EMS bare ikke 'datasprut' hihi Det stiller nesten på lik linje med å kalle alle lystgass-systemer for NoS. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Juli 26, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2002 Originally posted by Typhoon_ Jeg hadde Electromotive på Cosworth'en min... Jeg betalte 13.000,- for Electromotive Tech 2, prisen var inkludert med justering/mapping. Det ikke noe problemer med det så lenge du bygger et helt nytt ledningsnett til motoren. Noe som jeg ikke gjorde, å jeg sleit litt med ledningsnettet... Electromotive Tech 3 har kommet, men den er det stivere pris på. Hvis du vil ha tlf.nr. til han som fikk tak i og justerte til meg så send meg en PM. Jeg legger ut noen bilder av Cossien jeg hadde med El.motive senere. Jeg sitter på jobb og kjeder meg nå, så jeg har ikke noen bilder av bilen her. Ja jeg tror jeg ville gått for electromotive siden det er så billig...! koster jo like mye som potetchip trimming til 1.8tn :D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Juli 26, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2002 Har jo link pluss systemet også som koster 11000,- skr + noen indeviduelle følere. Meget enkelt å justere selv. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Juli 26, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2002 Originally posted by boXer 'DATASPRUT' er det dummeste ordet i norsk bil relatert sammenheng :D Hvorfor kalle det 'datasprut'??? Kall det 'hjernen', ECU, EMS bare ikke 'datasprut' hihi Det stiller nesten på lik linje med å kalle alle lystgass-systemer for NoS. :D DATA som i datamaskin = elektroninsk sak... SPRUT som er forkortelsen for elektronisk innsprøytnings annlegg.. Summen blir da som du leser: datasprut. Så vanskelig var det :D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Juli 26, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2002 Originally posted by MrHappy DATA som i datamaskin = elektroninsk sak... SPRUT som er forkortelsen for elektronisk innsprøytnings annlegg.. Summen blir da som du leser: datasprut. Så vanskelig var det :D :D :D Øhh? DATAprogrammerbar innSPRØYTning = datasprut! ;) Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Juli 26, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2002 DTA er ein del brukt i England. Er ein fant i Norge som skaffer det, skal prøve å finne ut kem. Prismessig vil det havne på 20.000,-+ justering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Juli 28, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2002 Wow, oppi der var det rotete! Har hørt at electromotive har så mange følere i forhold til f.eks haltech... På motoren nå sitter jo alt av følere og dyser etc.. Den har jo 6coiler originalt, hadde blitt pent om jeg kunne brukt de. Her er et bilde av motor med girkasse. Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg