Gå til innhold

Bremse lengde

Ranger emnet


subarualfen

Anbefalte innlegg

Hei jeg mistet lappen i dag etter en bil ulykke.

 

farten min ble målt til 119,1 km/h ut fra bremse sporene. forstillingen min var skjeiv og dekket var nesten uten mønster på ene siden. Men politiet mente at dette hadde ikkje noe og si pga at bremse lengden ble ikkje lengre med feil spissing og mønsterdybde på tørr assfalt.

 

 

Stemmer dette?

 

jeg mener at med slitte hjul og skjeiv forstilling øker bremselengden betraktelig!

 

 

Er jeg helt på jordet? :S

 

 

 

MVH Alf Arne Hauso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan var føret da du bremset ?

 

Det funker jo sånn at hvis det er vått, bør du ha en del mønster for å drenere vannet, men hvis det er tørt, blir det jo en større flate mot underlaget å bremse med...

 

hvis du kjørte med utslitte dekk, er du uansvarlig nok til å miste lappen i gangfart mener nå jeg !!

 

Får du ikke litt dårlig samvittighet av å ha havnet i en ulykke, med en bil som ikke er i forskriftsmessig stand ?

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med feil justert forstilling( kvein i hver minstwe sving i 80 km/h) det vill si at med feil spissing/camper what eweer! så vill det bli mindre anleggs flate av dekket som berører asfalten skikkeligt. og det vill da si at det blir mindre friksjon mellom veg banen og hjulet. og mindre friksjon vil også si lengre bremse strekning! RIGHT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du justerer den slik at du får alt for mye spredning eller spissing, så vil det jo kvine om du kjører rett frem også, pga at dekket får feil vinkel i forhold til retningen du prøver og kjøre, og om spissingen er skikkelig feil, så vil eneste innvirkningen på bremselengden være at den blir kortere pga bremsevirkningen en radikalt feil spissing/spredning vil gi, og feil spissing vil heller ikke ha noen innvirkning på anleggsflaten til dekket mot veien.

Og feil Camber vinkel vil nok ikke gi noen kvining

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du mener at om hjulet har 40 % anlegsfalte så forelnger ikkje det bremse lengden? hmmmm

 

Og hvordan i all verden skal du klare å redusere anleggsflaten mellom dekk og vei med 60% ved at spissingen er feil ?? Spissingen har ingen invirkning på anleggsflaten til dekket.

 

Og om Camber er så inni granskauen feil at den reduserer anleggflaten med 60% så er den så skjev at bilen din må være kollisjons skadet, og forstillingen har fått seg en skikkelig smell og det er ikke sikkert at bilen er kjørbar engang hvis den er så skadet at camber er så mye feil som du indikerer her

 

Lufttrykket i dekkene har mye mere innvirkning på anleggsflaten en spissingen har

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår