Gå til innhold

Gateslicks + holdbarhet

Ranger emnet


Phantom3D

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe gateslicks til colten. Kjøer for å være ærlig ikke mye på bane, men vil jo ha godt grep! Går det ann å kjøre noen sesonger på gateslicks? Til vanlig bruk. Koster 500kr mer pr dekk enn vanlige.

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse skal visst være gode på vått også.. Men det jeg lurer på er om de varer like lenge som "vanlige" dekk.. ved vanlig kjøring altså? Er ikke hypp på å kjøpe dyre dekk som blir borte fort!

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har ikke peil (Derfor jeg spør også) Han som prøver å selge meg dem sier at de kan brukes minst like mye som vanlige dekk.. men her stusser jeg litt. Har sett en del bilder av biler med gateslicks. Og da ser man sandkorn ol klistre seg til dekket. Ergo, mykt og fortere slitasje. Finnes det gateslicks som varer flere sesonger? :S

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takker for det svaret! Det er kanskje noe som heter slitestyrke også. Tror jeg går for normale dekk jeg altså, eller finner først ut hvilket merke han skaffer. For det visste han ikke..

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på å kjøpe gateslicks til colten. Kjøer for å være ærlig ikke mye på bane, men vil jo ha godt grep! Går det ann å kjøre noen sesonger på gateslicks? Til vanlig bruk. Koster 500kr mer pr dekk enn vanlige.

 

 

Du skal ha bra med fart for at et gjennomsnittlig "sportsdekk" med rett hastighetskode ikke gir nok grep på tørt føre.

Ville først og fremst sett etter et dekk som gir bra grep på vått føre, det er der du trenger det mest.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Toyo Proxes T1-R på min bil i mai, og de dekkene som har stått freme er nå halveis utslitt!

Men de henger utrolig bra på veien, så man må vel svi litt for det i forbruk av dekk..

Veldig gode på våt vei også!

Null vannplaning/problem med og stoppe!

 

Jeg kommer til og kjøpe disse dekkene igjen.. Annbefales

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yokohama Advan sport eller Yokohama AVS Sport er veldig gode dekk, har selv AVS sport disse sitter som lim på veien er også bra på vått føre, nå kommer det også mye ann på understellet på bilen også hvor bra det kommer til å sitte. Advan Sport er etterkommeren av AVS og skal være litt bedre. AVS har mye tøffere mønster da.

Det smaleste dekket er 225 som du får i AVS sport.

 

En Porsche Gemballa GTR Med Yokohama AVS Sport satt banerekord i 2001 på Nurburgring så da bør det jo funke på en Colt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yokohama Advan sport eller Yokohama AVS Sport er veldig gode dekk, har selv AVS sport disse sitter som lim på veien er også bra på vått føre, nå kommer det også mye ann på understellet på bilen også hvor bra det kommer til å sitte. Advan Sport er etterkommeren av AVS og skal være litt bedre. AVS har mye tøffere mønster da.

Det smaleste dekket er 225 som du får i AVS sport.

 

En Porsche Gemballa GTR Med Yokohama AVS Sport satt banerekord i 2001 på Nurburgring så da bør det jo funke på en Colt:P

 

Hadde avs sport som vanlige dekk i 19" kontra Ao48 i 18" til bane og "veldig aktiv kjøring" og syntes det var merkbar forskjell når jeg begynte å satse litt. Men et knalldekk til vanlig bruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår