Hans Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Nye brakka mi.. Skal brukes i vinter på isbane + som bruksbil ;) Motor er daffe greier, skal ut.. Sitter en B23 i nå med en annen kam.. Funker ikke for mit bruk ;) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 jævli fett bil hans !!!!! :drive2 Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Kul bil.. Hvordan er understellet..? Orginalt? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Det er visst no R-sport dempere å sånn.. Men den skal nok stives opp betraktelig... ;) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Tenkte å ha mellom 170-200 hk i den.. Hva er enkleste måten å fixe det på a..? Har vurdert å sette i en turbomotor... Sitter en b23 med no sånn som mekanisk innsprut i den nå, sånn fra 80 tallet.. Hva heter den motoren a? Lite peil på Volvo egentlig ;) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 B23e heter motoren.. Er det 405 topp på den så burde ikke 170-200hk være noe heksekunst å få ut.. 37,5/38mm eksosventiler og porting+ brukanes kam.. grenrør og 2x45mm webere... :) 180-190hk. 23et / 230 ft er jo turbomoterer som kan være aktuelt.. men koster å trimme de også+ at du må legge opp ledningsnett til de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Uff ja, det er et minus med de turbo greine.. Er ikke så glad i ledninger ;) Men da er det bare å rope ut hvis noen kommer over en 405 topp ;) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Hvilken motor er det der nå? De fleste VOC bilene hadde b23e med 405 topp. Ville tro det satt i din, men litt rart du klager over at det går så dårlig i tilfelle. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Tror denna er helt orginal b23e med en annen kam bare.. Går som en bøtte ;) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Hvilken topp er det på den? En original b23e av beste årgang har 140hk originalt, så skjønner ikke helt at den skal være så dau. Mulig at det er noe feil, eller at du er for vant med v8. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoemil Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 en kompis av meg har lik bil voc og den er små sint den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet September 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Hvilken topp er det på den?En original b23e av beste årgang har 140hk originalt, så skjønner ikke helt at den skal være så dau. Mulig at det er noe feil, eller at du er for vant med v8. Hehe, kan jo ha litt å si det med V8 ;) Aner ikke hvordan topp det sitter på den, motoren er vaffal en 80 modell... Ikke et vakkert syn men.... :) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Burde være 405 topp på en 80 modell :) er vel det året B23e hadde d eller h-kam og 140hk. Tre siste tallene på sifferet som står over eksosportene, mellom 2 og 3 sylinder angir hvilken topp du har! Kan jo være at dysene dine er utslitt og bare pisser da.. at det er grunnen til at den går så dårlig. eller noe annet sef. En B23e med porta 405 grenrør og rett kam + rett blanding.. burde gi ca170hk. burde holde til å få ut rompa på grus det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet September 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Kan godt stemme at den har nesten 140 hester.. Skal pelle av lokket å se en dag :) Takker for svar :) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Ja 140hk i 1980 er lenge siden.. tviler på det er så "mye" nå.. men er motoren noenlunde fresh så burde det ikke være så langt unna.. med lokket så håper jeg ikke du mener toppdekselet.. nummeret står godt synlig på utsiden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.