Gå til innhold

Fjerne lakk flekker

Ranger emnet


Dennis87

Anbefalte innlegg

Hadde sinnsykt mye steinsprut på panseret mitt så har flekket dette, men hvordan få pusset dette ned slik at det blir samme høyde som resten av lakken?. Det ser ikke bra ut nå når det er små lakk klumper som stikker opp av panseret.

 

brukte den penselen som fulgte med lakkstiften vet man egentlig ikke skal det. tenkte det ikke var så vanskelig å få bort men etter en tur med poler maskin ser jeg nå at det var ikke lett å få dette bort:p

Noen gode tips?

 

en ting til, hvordan få vasket polerings pads? har 2 stk fra Autoglym en M160 og en S160 som har blitt helt svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat bestilt det settet fra AG, mener lakken skal være på bilen i fra noen timer opptil 4 dager før du begynner med å "jevne" ut klumpen.

 

Fra AG: http://www.autogeek.net/langka-paint-chip-repair-kit.html

 

Står litt info der også, men nå vet jeg ikke om dette er det samme settet som gasolin har da.

 

Om den "klumpen" er herdet, må du strengt tatt frem med 2500 el 3000 pussepapir og starte å gni;)

 

Skal kjøre litt touch up på bilen selv, så gleder meg til å teste dette settet.

 

Pads tar du bar i Maskinen med milo, finvask, 40c.. funker med de fleste pads, men vet borrelås festet kan løsne men det har ikke skjedd meg enda. Sitter det veldig er det bare å dynke det i Zalo, skylle godt, og kjøre de en runde i maskinen etterpå med milo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://new.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=348&zenid=85b02e4d7ce8ba7f4a09b31d7df6fcac

 

En annen ting er lakkhøvel, er også greit å bruke til å ta lakkforhøyninger man har fått med flekklakk..eller som beskrevet, Klarlakk.

 

Jeg har fjernet noen "steinsprang" på bilen etter vinteren, var ganske tidlig ute med å flekke over.

Men jeg synes også det var greit å bruke Glare Spider (http://www.glare.no) etterpå, det virket som om flekkene ble mere usynlige.

Er forresten enormt fornøyd med Glare Professional Polish, enormt bra "slitestyrke" og fin glans.

 

Er det andre som har erfaring med Glare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den lakkhøvelen så ut som en grei sak, var ikke obs på at det kunne stå på bile så leng før det ble fjernet, trodde det herdet på en måte.

 

Kjenner ikke Glare annet en at det var en hype i USA for noen år siden, så falt alle tilbake til det de hadde benyttet før, og så ble det noe mindre av det. Har hørt av de som har benyttet det at det er bra saker, men ikke testet selv enda. kjenner til en som jobber hos importøren i Norge K&C som syntes det er prima saker, men nå kjører han bare beskyttelse, og har ikke testet noe swirl fjernere derfra (samt blir litt innhabil når han jobber med det i mine øyne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår