Gå til innhold

vurderer kjøp av X5/ML

Ranger emnet


m1chael

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en suv/4x4, og har kastet øynene på ML 270 cdi og X5 3.0d. Men jeg finner strengt tatt lite info om bilhold og bruktbilpriser på disse. Jeg søker derfor litt hjelp på dette forumet. Er det noen som har noen erfaringer, info om ML 270 cdi/ X5 3.0d så hadde jeg satt pris på litt tilbakemelding :)

 

Jeg er i utgangspunktet på utkikk etter en SUV i 350-400K klassen. I den prisklassen får en vel 2000/20003 ML, og 2001 X5 etter det jeg har erfart så langt.

Mine spørsmål er da:

- Er de svindyre å eie/drifte?

- Hva koster f.eks hovedservice?

- Hva anbefales i prisklassen 350-400K ?

- 270 cdi vs 3.0d?

- Hva er kjente svakheter og feil på disse?

- Hvorfor skal jeg velge ML kontra X5 eller omvendt?

 

P.d.d har jeg ikke spesielle preferanser for hverken ML eller X5 med tanke på merke. Jeg er på utkikk etter en driftsikker bil med komfort, og litt drag :) Hvilke årsmodeller anbefales i den prisklassen. Jeg er i utgangspunktet på utkikk etter en norskeid bil, men hvis nøden er stor nok, eller at jeg ikke finner noen jeg liker her i Norge vil jeg vurdere import. Bør import vurderes i det hele tatt, eller bør en holde seg til norskeide biler. Jeg heller mere mot sistnevnte dog.

 

Jeg vet jeg får 2001/2003 mod. 270 cdi til ca 400k mot kun 2001 X5. Det er vel forsåvidt positivt.

 

Håper noen har no vettuge svar/hint å komme med.

 

Mvh m1chael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei ville personlig ringt til verkstedet til Stenshagen i Oslo og forhørt meg med dem angående vedlikehold pris på service etc. Familien har hatt en X3 2.0D i tre år nå og vi var veldig fornøyd. Var ingen uforutsette ting og tror ikke vi brukte mye på vedlikehold. Du kan jo kanskje vurdere X3 med 3.0D istedenfor X5 da fu får en del nyere bil til samme prisen. Vi var hvertfall veldig fornøyd med vår bil og går i disse dager og venter på nye X3'en:) Håper dette kan være til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 5 months later...
  • 1 month later...

Mine erfaringer (selvom jeg er ung..)

X5 er mye bedre å kjøre enn en ML, synes ML ligner litt for mye på Gelendewagen i kjørekomfort.

Og en gammel G-wagen er ikke direkte nydelig å kjøre (de som er lagd nå nylig ser jeg også på som "gamle")

 

Jeg må bare si at jeg er Mercedesfrelst, så det har ikke noe med at jeg eier en bmw at jeg sier dette.

Bmw 730ia 92, 732i 82, MB 300TE 92, Galant GLSI 2.0 4x4 89.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes er jo alltid vært mest kjent for luksus og komfort, BMW er mer opptatt av motor. BMW kan motor bedre, det er det liten tvil om (sier IKKE at Mercedes har dårlig motorer nei). Men dette betyr ikke at BMW ikke klarer å lage noe luksus og komfort heller :) BMW er meget behagelige biler det. I tillegg er det bedre kjøreegenskaper på de fleste bilene og er litt mer sportslige i egenskapene. Da slipper du litt krenging og sånt. Jeg ville personlig klart valgt BMW, men jeg liker BMW også fremfor Mercedes da. Mercedes har jo et lite rykte på seg å være gubbebiler, dog har BMW rykte på kebabtralle osv (mye på grunn av E36..) Prøvekjør begge bilene og velg den du liker best.

BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår