Gå til innhold

Forslag til russebil med litt plass

Ranger emnet


Megamann89

Anbefalte innlegg

Vi hadde en diger Chevrolet-van med V8 på bortimot 7 liter. Den var det god plass i, og med kufanger foran var den ypperlig til å dytte andre ut i krysset på rødt lys.

 

Men den brukte jo fort to-tre liter på mila, da, og det er ikke spesielt hyggelig for et sparsomt russebilbudsjett.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med på en vw caravelle, vi ga 5000 forn, den holdt helle russetida, solgt for 9000 etter russetida var over. Brukte lite drivstoff. Var god plass, vi var bare 5 og hadde bare 5 seter, men er ikke noe problem å sette i et sette til å få plass til 8 stk.

Omega A 90

Ascona B 78 - prosjekt

Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for G-20 van dere.

Litt mer stas med opprusta van, enn en opprusta caravelle eller en råtten ford.

 

Caravellen og transiten er en lidelse å kjøre...sitter omtrent bak rattet og gråter i ren frustrasjon.

Latere biler skal man se langt etter.

Harde og ukomfortable seter er det også.

 

Vanen er god å kjøre og ligger mye bedre på veien...regner med at det skal kjøres noen min med denne bilen.

Hvis dere ikke skal kjøre så mye med russsebilen deres, kjøp van uansett.

For da trenger dere ikke å tenke på drivstofføkonomi.

og husk "biler som bruker mindre enn 1,5 liter på mila er femi"

Kjøp med 5,7 bensin og dere har den barskeste bilen =)

 

Men, hvis dere kommer så langt at dere prøvekjører en, og "det bare må byttes olje på girkassa" for å den til å funke 100%, så styr unna.

Får dere tak i en med brukbar girkasse, skift olje på den og akselerer med andakt!

(har knærta girkasse på van før...40 mil med 2. og 4. gir er ikke gøy)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. en tung bensinamerikaner ville jeg ha unngått.. vi brukte nesta mer bensin enn hva vi brukte på mods til bilen i mai.

En ford transit 1977 hadde funka utrolig bra da, er søt, mye plass og ikke årsavgift + den er i en fin vektklasse som gjør at bensinforbruket er noget lavere.

 

VW bussene er jo en sikker vinner. Slipper så mye trøbbel med dem å, amerikanere som selges for russebilbruk har som oftest skutt motor.

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Transit, og det er utrolig å hvor god plass det er i en slik både i høyde og lengde. Og denne er diesel bil og du merker knapt at diesel nålå flytter på seg. Bruker veldig lite diesel! Så jeg ville anbefalt en transit eller en annen bil med god plass og som bruker lite på mila.

 

Selvom en van er mye kulere og tøffere, så kan man jo ikke tenke kun på utseende på en russebil hvis man ikke er pappagutter hele gjengen. Hvis du f.eks skal på de fleste russetreffene pluss kjøre en del utenom så kan du hvertfall tenke at ca. 1/3 av budsjettet går til drivstoff, noe som jeg synes er litt synd når du kunne kjøpt en bil som førstes var billigere og bruker mindre. Tenk på alt det andre du kunne brukt de bensinpengene til :D

Moped nå, men kommer bil om ikke lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med på en dodge med V8 og de er en drøm å kjøre. Nesten så ingen ville drikke i russetida, ville bare kjøre...

 

Jeg ville gått for Amerikansk V8, du er bare russ en gang (noen er flere men)...

Ta dere råd til det, for det er en god følelse å parkere ved en transit med 2 liter, når du sjøl har en V8 på mellom 4-7 liter.

 

Også er det nesten morsomt hvis du må handle plugger. Vi var på Torshov på Lillehammer og sa at vi skulle ha plugger til russebilen. Han som stod bak kassa sa: 4 plugger?. Vi så på hverandre, smilte og sa: Nei........8!!!! Bare det er en god følelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår