Megamann89 Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Hei.Lurte på om det var noen som kunne gi meg forslag på biller med litt plass som kunne være aktuelt som russebil ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Vi har gått sammen 18 stk og skal kjøpe Routemaster fra London :D:D Men vi har god tid da.... Russ 09 Men transit er jo alltids romslig Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Vi hadde en diger Chevrolet-van med V8 på bortimot 7 liter. Den var det god plass i, og med kufanger foran var den ypperlig til å dytte andre ut i krysset på rødt lys. Men den brukte jo fort to-tre liter på mila, da, og det er ikke spesielt hyggelig for et sparsomt russebilbudsjett. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coach Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Det spørs jo hvor mange dere er? ;p men det går jo me caravelle.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 vi hadde en G-20. masse plass i denn. 6,2 diesel. gikk som en kule.. de amrikanske vanene bruker jo seff mer en transitt og caravelle men man er jo flere som spleiser, blir ikke så mye forsjel så er det jo mye råere og kjøre da Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Jeg var med på en vw caravelle, vi ga 5000 forn, den holdt helle russetida, solgt for 9000 etter russetida var over. Brukte lite drivstoff. Var god plass, vi var bare 5 og hadde bare 5 seter, men er ikke noe problem å sette i et sette til å få plass til 8 stk. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Gå for G-20 van dere. Litt mer stas med opprusta van, enn en opprusta caravelle eller en råtten ford. Caravellen og transiten er en lidelse å kjøre...sitter omtrent bak rattet og gråter i ren frustrasjon. Latere biler skal man se langt etter. Harde og ukomfortable seter er det også. Vanen er god å kjøre og ligger mye bedre på veien...regner med at det skal kjøres noen min med denne bilen. Hvis dere ikke skal kjøre så mye med russsebilen deres, kjøp van uansett. For da trenger dere ikke å tenke på drivstofføkonomi. og husk "biler som bruker mindre enn 1,5 liter på mila er femi" Kjøp med 5,7 bensin og dere har den barskeste bilen =) Men, hvis dere kommer så langt at dere prøvekjører en, og "det bare må byttes olje på girkassa" for å den til å funke 100%, så styr unna. Får dere tak i en med brukbar girkasse, skift olje på den og akselerer med andakt! (har knærta girkasse på van før...40 mil med 2. og 4. gir er ikke gøy) Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Vel.. en tung bensinamerikaner ville jeg ha unngått.. vi brukte nesta mer bensin enn hva vi brukte på mods til bilen i mai. En ford transit 1977 hadde funka utrolig bra da, er søt, mye plass og ikke årsavgift + den er i en fin vektklasse som gjør at bensinforbruket er noget lavere. VW bussene er jo en sikker vinner. Slipper så mye trøbbel med dem å, amerikanere som selges for russebilbruk har som oftest skutt motor. Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Ford E-350 7,3 TD :) Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 ja, pass på girkassen ved kjøp av van. våres røk mot slutten av russetiden. ville ikke gire , kun 1. og revers. ville nok prøvd og få tak i en diesel framfor bensin. den er rimeligere og bruke. i tilleg blir det mye tomgangskjøring og da er diesel å foretrekke Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 wv LT! genial bil.. med god takplass.. hadde 8 15" og dobbelseng baki.. i tillegg til sofa og bord.. med godkjente sitteplasser for 5.. :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunden07 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Vi har en Transit, og det er utrolig å hvor god plass det er i en slik både i høyde og lengde. Og denne er diesel bil og du merker knapt at diesel nålå flytter på seg. Bruker veldig lite diesel! Så jeg ville anbefalt en transit eller en annen bil med god plass og som bruker lite på mila. Selvom en van er mye kulere og tøffere, så kan man jo ikke tenke kun på utseende på en russebil hvis man ikke er pappagutter hele gjengen. Hvis du f.eks skal på de fleste russetreffene pluss kjøre en del utenom så kan du hvertfall tenke at ca. 1/3 av budsjettet går til drivstoff, noe som jeg synes er litt synd når du kunne kjøpt en bil som førstes var billigere og bruker mindre. Tenk på alt det andre du kunne brukt de bensinpengene til :D Siter Moped nå, men kommer bil om ikke lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetiljv Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 vi har kjøpt en chevrolet astro, er god nok plass i den om dere ikke er flere enn 6-7-8 Siter - 1997 BMW 520i e39 x 1995 Golf 3 Gti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Står en Dodge Boggivan på finn, aberet er kø-sekser og overhalingsobjekt :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Jeg var med på en dodge med V8 og de er en drøm å kjøre. Nesten så ingen ville drikke i russetida, ville bare kjøre... Jeg ville gått for Amerikansk V8, du er bare russ en gang (noen er flere men)... Ta dere råd til det, for det er en god følelse å parkere ved en transit med 2 liter, når du sjøl har en V8 på mellom 4-7 liter. Også er det nesten morsomt hvis du må handle plugger. Vi var på Torshov på Lillehammer og sa at vi skulle ha plugger til russebilen. Han som stod bak kassa sa: 4 plugger?. Vi så på hverandre, smilte og sa: Nei........8!!!! Bare det er en god følelse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg