Gå til innhold

vurderer turbo på min 240.

Ranger emnet

Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

jeg vurderer sterkt og putte turbo i kjerra mi.

det jeg lurer på er om hva deler jeg trenger, med priser og linker evt til norske nettbutikker.

om noen har en turbo til salkgs er dette også interresangt.

hawr veldig lite peiling på turboer, så håper noen kunn hjelpe meg litt her.

motoren er forrestn en b230f, med kvassere kam. ellers er den original. skal bestille et "jalla"filter og effektanlegg når lønninga kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke kjøp eksos før du har bestemt deg hvertfall, for er vesentlig forskjell fra Turbomotor og sugemotor.

Hvis du ikke har så mye peil på turbo, bør du gå for en ferdig turbo-motor.

Siden du har F motor, har du sansynligvis LH2.4 bensininnsprøytnings-system, da er det rimelig plug'n play.

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har innsprøyt jeg. og jeg har 0 peil på turbo, men har folk som kan ordne det for meg svart. håper jeg:)

jeg lurer da på ca prislappen for en grei brukt en, og ca prislappen for det jeg trenger nytt:)

noen ide chrizz_g?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter komplett motor i sverige, kommer på ca. 15k med alt du trenger.

Også får du noen til å montere for deg. Hva de tar blir vel dere enige om? ;)

940 Lavtrykk - 136hk (B230FK), eller 940 Høytrykk - 156hk (B230FT), er de motorene du bør vurdere. Kjøper du 95-> modell, er det bare hk som er forskjell. Husk å få med hjernene til ledningsnettet.

Edit: Ny clutch skal du selvfølgelig montere når du bytter motor.

Hvilken girkasse bruker du? Femtrinns? Ny olje / oljefilter regner jeg med jeg ikke trenger å skrive opp. ;)

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prater om å sette grenrør og turbo på min eksisterende motor. ser helst ikke for meg ny motor:)

når jeg først har ting oppe ja, så tar jeg en liten sørvis på diverse greier ja. ny olje, clutch osv.

har ei femtrinnsgirkasse ja.

motoren min sviver som ei klokke, hatt 2 service i året siden den var ny, så regner med den holder ei stund til. passerte 270000 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytte stempler, noe som gjør at du må har nye stempel-ringer og topp-pakining, som igjen gjør at du må plane toppen.

må så ha dyser med motstand (lav ohm)

manifoild

turbo

eksos

trykkrør

ic

nye motorfester

jah. ca pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint med orginal F blokk og topp, men ikke optimalt for mye effekt. Bare sett på turbo og grenrør, lag IC rør selv og få tak I en Intercooler på skroten. Få tak i hjerner fra en 940 FT/FT og dyser fra 850R, så har du en turbomotor som fungerer greit til en billig penge. Men da må du ha en 89 motor eller nyere.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider