rogue Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Bilen er en MGB fra 67.. Har nylig bytta radiator og montert ojlekjøler. Den har i det siste brukt en del olje og er ganske tungstartet ved kaldstart.. en del hvit røyk etter start. Den har ikke brukt noe vann enda. Sett på pluggene, De to ytterste pluggene er hvite, de i midten er sota! Hva kan det være? Det virker også som det er dårlig sirkulasjon i olja, hvor slangen som går bort fra oljekjøler og selve oljekjøler bruker lang tid på å bli varm. Oljetrykket er normalt.. Og vannet blir ikke noe unormalt varmt.. Luft i oljefilteret? (montert oppover) Takk for alle svar! Siter Mitt Golf Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 vist denn er tung startet og ryker så kann det jo kansje være topp pakninga. menn da skall det minke på vannet og bli kvitt under olje på fyllings lokket.. sjekket dette? mvh alf arne hauso Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogue Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 vist denn er tung startet og ryker så kann det jo kansje være topp pakninga. menn da skall det minke på vannet og bli kvitt under olje på fyllings lokket.. sjekket dette? mvh alf arne hauso Tror ikke det er det.. Siter Mitt Golf Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogue Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Hva med oljedampen?? Den går jo inn midt på innsugmanifolden, det kan jo forklare sota plugger bare i midten? Siter Mitt Golf Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 hmm. jo, menn olje dampen kommer jo bare inn i gjenn i topp dekselet og blander seg med denn andre olja som sirkulerer i motoren din! hmmmmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogue Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Oljedampen kommer ut fra blokka? og går inn på innsugmanifolden Har ikke så mye peil på dette, men syns det var mye trykk der, og turtallet sank når jeg strupa den.. Siter Mitt Golf Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 hmm. nei da vet jeg ikkje altså! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogue Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Har fortsatt problemer.. Bruker masse olje, 1 liter i uka.. :???: Bruker ikke vann, ikke vann i olje eller olje i vann.. Målt komp på motoren! samme komp på hver sylinder! 11 kg/cm2 etter 4 komp.. skjønner ikke en dritt nå! :hammer Hva med oljepumpe eller oljefilter? Dritt i oljekanaler?? Siter Mitt Golf Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Ventiltettninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogue Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Trodde det ville vise seg på komp test?.. Tror jeg må ta den en gang til... Men tydelig at det går mye olje en plass :p hehe Alle pluggene er sota, serlig pluggene i midten.. Siter Mitt Golf Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 topp pakning/ventiltettninger. Det trengst ikke komme olje i kjølevannet og omvendt selv om pakninga er def. Er jo enkle motororer dette? Skift pakninga og ventiltetningene uansett;) Luft i oljefilteret er ikke mulig. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Trodde det ville vise seg på komp test?.. Nei, du leser av komp-trykket og da er (forhåpentligvis:-)) ventilene stengt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogue Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Okei, takker for svar :) Men det rare er jo at motoren er kjøpt og importert ny-overhalet for ca.3 år siden, av et firma som driver med dette... Å bilen har bare vert sommer kjørt.. Siter Mitt Golf Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogue Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Nei, du leser av komp-trykket og da er (forhåpentligvis:-)) ventilene stengt. Ja, stemmer :) hehe Aldri demontert en motor før, så har lite peil gitt... Blir nok overhaling i vinter ! ;) Er ventiltettninger og ventilføringer det samme? Siter Mitt Golf Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Er ventiltettninger og ventilføringer det samme? Nei, ventiltettninger er små "gummihatter", ventilføringer/styringer er de "rørene" som ventilen går gjennom i toppen. Å bytte ventiltetninger er vanligvis ikke noen stor jobb. Prøv det først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg