flyfaen Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Ja, er det jeg også mener å huske.. :p Er ikke 100% sikker som sagt. Er jo bare å prøve.. Men om en turbomotor går magert, går den ikke lenge før det blir motorras.. :p vet...fine hull i stemplene og VELDIG fine ventilseter Siter 740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos. Bil/motorbygge på gang. Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Uten å noen gang ha skrudd opp en b230a, så sitter det vel samme innmat på den som i b230e, b230k og b230et, tipper du forveksler motoren med en b23a. Mener du at det er B23A som har feit innmat? Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flyfaen Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Mener du at det er B23A som har feit innmat? Ja er det han mener. delene i gammle b23 er litt mere "traktor" enn i den litt nyere b230. men jeg for min del, tror at veiva og rådene i b230 er sterk nok, for etter det jeg har hørt så er det veiva til et/ft som er svak. man får høre så mye fra alle plasser, noen sier at det er den som er sterk, og noen sier det er den andre som er sterk. så tror jeg personlig konkluderer med at dem er omentrent like sterke alle sammen, og at noen deler er svakere enn andre kommer av forhold under produksjonen. Siter 740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos. Bil/motorbygge på gang. Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Ja er det han mener. delene i gammle b23 er litt mere "traktor" enn i den litt nyere b230. men jeg for min del, tror at veiva og rådene i b230 er sterk nok, for etter det jeg har hørt så er det veiva til et/ft som er svak. man får høre så mye fra alle plasser, noen sier at det er den som er sterk, og noen sier det er den andre som er sterk. så tror jeg personlig konkluderer med at dem er omentrent like sterke alle sammen, og at noen deler er svakere enn andre kommer av forhold under produksjonen. Kan garantere deg 100% sikkert, at om du fyrer opp litt ladetrykk på A rådene får du et solid smell under panseret, og så må du ut å ringe falken, samt plukke råder langs veien;) A rådene er like dem som står i b230et, b230k, tidlig f og ft motor. Sammenlignet rådene fra b230f (1991mod), med rådene fra 230a. å forskjellen er ikke vanskelig å se. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Er vel ikke samme innmat i 230et som i 230a? 230e har 530 topp. 230k har 631 topp 230et har 531topp og andre stempler enn 230e og a. Samme har 230k.. Akkurat det med toppene har vel strengt tatt ikke noe med innmaten å gjøre da:) Alle di motorene du nevnte har lik blokk, veiv og råder. stemplene som skiller dem. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flyfaen Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Kan garantere deg 100% sikkert, at om du fyrer opp litt ladetrykk på A rådene får du et solid smell under panseret, og så må du ut å ringe falken, samt plukke råder langs veien;) A rådene er like dem som står i b230et, b230k, tidlig f og ft motor. Sammenlignet rådene fra b230f (1991mod), med rådene fra 230a. å forskjellen er ikke vanskelig å se. OK tusen takk!...så tror du at det holder å bare bytte rådene og stemplene? Siter 740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos. Bil/motorbygge på gang. Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Er jo begrenset med ladetrykk du mate på med ft rådene også, men betraktelig mye mer enn med saltstengene (et rådene). Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flyfaen Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Er jo begrenset med ladetrykk du mate på med ft rådene også, men betraktelig mye mer enn med saltstengene (et rådene). er ikke ET..jeg har..jeg har A...men er jo sikkert enda svakere. vurderer i å drite i turbo, blir for dyrt hvis jeg må bytte så mye deler. tror heller jeg bare hiver på K-Jetronic'en og sveiser 3" anlegg, lar den bare være sugemotor, kanskje jeg øker kompen litt. men takk for alle svar folkens! Siter 740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos. Bil/motorbygge på gang. Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 blokka er lik et blokka, samme med veiva og rådene. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.