Gå til innhold

Hva må gjøres for å fikse disse felgene?

Ranger emnet


Aron88

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Håper jeg lagde tråden på riktig sted :)

Nettopp kjøpt meg et sett Exip felger som har en god del kant skader. Det jeg lurer på er hva som må gjøres..

 

Har en del spørsmål og håper jeg får svar på alt :p

 

Først... Her er felgene der er snakk om.

motor221.jpg

motor222.jpg

motor223.jpg

motor224.jpg

 

Og nå kommer spørsmåla :D

 

1.Må det syrebehandles først, så sandblåst, så pussa på, så polert og til slutt lakkert?

2.Hva kan gjøres av meg og hva kan ikke?

3.Hva gjør syrebehandlingen for felgene?

4.Trenger man noen kunnskaper inne disse tingene for å gjøre det? tenker da på sandblåsinga og syrebehandlingen osv...

5.Hva slags pussepapir skal brukes?

 

takker for hjelpen :) håper dere kan gi meg svar på spørsmåla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne her:

 

http://www.autogeek.net/german-wheel-restoration-kit.html

 

Når felger er kantkjørte, må de pusses sparkles og pusses igjen, noe som ikke er gunstig om du ønsker å beholde de i alu. Settet ovenfor aner jeg desverre ikke hvor bra er, og jeg kjenner ikke til noen som har testet det heller.

 

Om felgene er verdi fulle kan det være at det er best å sende de til en som reparerer felger for å få de helt bra igjen.

 

sp.mål:

 

1. tipper det holder med en av delene.

2. alt kan gjøres av deg bare du mener du klarer det selv, og det kommer an på hvor bra du vil ha det etter reprasjonen, dvs hvor nevenyttig du er.

3. fjerner maling og crom tror jeg, stripper ned til bart metall? (er ikke helt sikker)

4.Sandblåsing kan du fikse selv, bare pass på mht verneutsyr ol, syrebehandling tipper jeg det er værre med da det sikkert ikke elges sterke syrer over disk, men mener en kompis av meg benyttet ett eller annet en gang som fjernet maling, men husker ikke hva det var (malte det på og skrapte av maling etterpå)

5. tja, tror jeg hadde sandblåst jeg, å pusse ned i alle de hullene der ser ikke ut som en times jobb!!!!

 

Har noen felger selv som jeg vurderer å sende bort selv (værre en dine) men vet ikke om det er verdt det.

 

Her er en link til de når jeg lekte litt med noe vask og polering:

 

http://www.bilforumet.no/bilpleie/176231-shine-graku-comp-felger.html

 

Disse ser ikke bra ut mht kankjøring ol, men som du ser nedover i posten er dekk sjekk i mysen nevnt mht å reparere felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne her:

 

http://www.autogeek.net/german-wheel-restoration-kit.html

 

Når felger er kantkjørte, må de pusses sparkles og pusses igjen, noe som ikke er gunstig om du ønsker å beholde de i alu. Settet ovenfor aner jeg desverre ikke hvor bra er, og jeg kjenner ikke til noen som har testet det heller.

 

Om felgene er verdi fulle kan det være at det er best å sende de til en som reparerer felger for å få de helt bra igjen.

 

sp.mål:

 

1. tipper det holder med en av delene.

2. alt kan gjøres av deg bare du mener du klarer det selv, og det kommer an på hvor bra du vil ha det etter reprasjonen, dvs hvor nevenyttig du er.

3. fjerner maling og crom tror jeg, stripper ned til bart metall? (er ikke helt sikker)

4.Sandblåsing kan du fikse selv, bare pass på mht verneutsyr ol, syrebehandling tipper jeg det er værre med da det sikkert ikke elges sterke syrer over disk, men mener en kompis av meg benyttet ett eller annet en gang som fjernet maling, men husker ikke hva det var (malte det på og skrapte av maling etterpå)

5. tja, tror jeg hadde sandblåst jeg, å pusse ned i alle de hullene der ser ikke ut som en times jobb!!!!

 

Har noen felger selv som jeg vurderer å sende bort selv (værre en dine) men vet ikke om det er verdt det.

 

Her er en link til de når jeg lekte litt med noe vask og polering:

 

http://www.bilforumet.no/bilpleie/176231-shine-graku-comp-felger.html

 

Disse ser ikke bra ut mht kankjøring ol, men som du ser nedover i posten er dekk sjekk i mysen nevnt mht å reparere felger.

 

tusen takk for hjelpen ;)

veit du hvor mye det ville kostet og sende inn til butikk evnt?

men nå har ikke jeg mye peiling på sånn opppusing, men hvorfor er ikke dette gunstig hvis jeg vil fortsatt ha de i alluminium?

 

Og, de kantene må vel pusses ned uansett med papir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikker på hva det koster, men fikk fortalt at det var dyrt, men som sagt det kan også være feil info.

 

Det spørs nok hvor kantkjørte de er, samt hvor mye du/de må slipe de ned. Om de lakkeres, kan du benytte deg av sparkel mener jeg, og det vil jo skjules av lakken etterpå, skal de være i alu vil det syntes om du sparkler, og det blir ikke pent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg felgene og stikk innom Holmen Bilgummiverksted på Bryn i Oslo. Spør etter Milo, han fikser dette og er visstnok endel rimeligere enn Sunnås på Sinsen. Tror faktisk ikke det er flere enn disse to som driver med oppretting og reparasjon av skadde felger her på østlandet...

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sendte mail til 4 forskjellige.. kun dekk spesialisten har svart og de sa det ble for mye arbeid =S Den var ny for meg..

 

de gadd rett og slett ikke =S

 

IT-teknologien har ikke kommet langt i dekkbransjen, for å si det sånn (det finnes hederlige unntak)

det eneste som funker er å stikke innom, det er helt sykt. Glad jeg ikke jobber i den bransjen lengre.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår