With69 Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Har problemer med min audi coupe bilen har stått en stund no, men har hele tiden startet, så kom det kraftig regnvær, å fikk overledning i relet til hornet, fikk skrudd sv bateripolen, så tenkte ikke mer på det... så når jeg noen dager senere sku starte bilen ville den ikke starte, det går en alarm fra et olje kontroll rele (øldruckkontrollgerat) som sitter inne i bilen... har klart å få starta bilen noen få ganger, men da går den i toppen 30 secunder før den stopper igjen, å da kan den være vrang i flere dager før den tenker på å starte i nye 30 sec... noen som kan tenke seg hva dette er, bensin kommer det, hører pompa går å surrer... er en 90 modell ng motor 2.3e og ke3 jetronic. jævla irriterende... :rockets :rockets :rockets Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
With69 Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 ffaen ingen som har peil eller???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
With69 Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 bump treng sårt hjelp no... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRadar Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 hei tror muligens det er den boksen på siden av bensintryksregukatoren som er defekt går to ledninger inn på den på høyresiden, mulig det er den husker ikke hva den heter har vert plaga med de samma på min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
With69 Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 du har ikke no beskrivelse av hvordan den ser ut da... og hvor den står. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 ffaen ingen som har peil eller???? Nei, er nok ikke en kjeft som har peil her inne, inkludert meg. Egentlig ikke rart ingen gidder å svare med den innstillingen du har! Normal folkeskikk det minste man må kunne forlange på forumet! Om du vil he hjelp så kan du i det minste si hvilken coupe du har og årsmodell. Aller helst motorkoden, sier mer enn alt annet. Er UMULIG å hjelpe når man ikke har fått den minste opplysning noen ting! Har ikke den minste peil på hvilken bil/motor det er du snakker om! Firer eller femmer? Forgasser eller innsprut, i såfall hvilket sprut? K-Jet / KE-Jet / KE3-Jet / Digifant? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
With69 Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 okei sorry hvis jeg har virka ufin da, var ikke meninga det da... er en 90 modell audi coupe, med 2.3e altså en Ng motor er vel KE3 - jetronic på den hvis jeg ikke husker helt feil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Først og fremst må du finne ut om det er tenning eller bensin som er fraværende. Ta en pluggledning og sett mellom HS-uttaket på coilen og sett i en tennplugg i andre enden. Mens du kjører motoren på starten må godset på pluggen ligge til jord for å se om det kommer gnist. Få en til å se og/eller holde, ikke ha andre deler av kroppen borti bilen imens! Om det er gnist så må du videre til bensinen. Ta ut en dyse og sjekk igjen om det kommer bensin ut når du kjører motoren på starteren. Sjekk også kaldstartsdysa. Husk først å sette tilbake pluggledninger o.l. slik det skal stå. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
With69 Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 bensin kommer det, hører pumpa går,det lukter også bensin når man prøver å starte, men skal sjekke det før å være sikker... fikk ikke gnist over pluggene, det som er så rart er det relet som står å hyler inni bilen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Sjekk om det er spenning på de to ytterste pluggene til hallgiveren (fordeleren) når tenningen er slått på. Om det er det så sjekk om det kommer pulser ut på den midterste kontakter (mot jord) når du kjører motoren på starteren. Aller best til dette er et oscilloscop om du har tilgang på det, skal komme firkantpulser ut. Dette må måles mens pluggen står i! Sjekk også coilen din ved å måle motstanden på både HS- og LS-siden. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
With69 Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 hmm får ta med meg laptopen ut å sjekke, må springe inn hele tiden etterhvert som jeg sjekker så.. har kun multimeter å sjekke med, men kan lage meg ei prøvelampe hvis det går.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Prøvelampe med lav effekt går greit, gjerne 1,2W. Nytter ikke med 55W pære! For diagnose les http://www.bilforumet.no/audi/175763-guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
With69 Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 fikk utlag på hallgivern, men har ikke fått målt pulen, har ikke tilgang til det verktøyet.. men hvis jeg bruker en prøvelampe vil ikke den funke da.. må kontakten stå i hvis jeg bruker prøvelampe... fikk utslag på coilen å, fikk 7,54 over termilna 15 og terminal 4 og over 1 0g 15 får æ ikke no utslag... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
With69 Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 hmm når jeg tok prøvelampa på den midterste på hallgivern og på jord fikk jeg utslag fra bensin pumpa og det blei gnist fra coilen å på pluggen, har tatt en plugg direkte på coilen... tenninga sto på da, å relet inni bilen holdt stilt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 hmm når jeg tok prøvelampa på den midterste på hallgivern og på jord fikk jeg utslag fra bensin pumpa og det blei gnist fra coilen å på pluggen, har tatt en plugg direkte på coilen...tenninga sto på da, å relet inni bilen holdt stilt... Da fungerer i alle fall tenningsforsterkeren. Om du ikke får pulser mellom den midterste kontakten fra hallgiveren og jord når motoren kjøres på starteren så er hallgiveren sannsynligvis defekt. Ble ikke helt klok på de målingene dine for coilen, men siden det kom gnist ved påsetting av prøvelampe så er nok den i orden. Og ja, kontakten må stå i, men det har du gjerne alt funnet ut. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg