Gå til innhold

336mik: Bmw 323i M5 kompressor.Presse bytta ut i turbo!

Ranger emnet


336mik

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja det er jo du som bestemmer,bare bemerket eg. Men uansett kor raskt dette trykket forflytter seg vil en uansett få skeiv fordeling! Og det med at "de fleste har dyser som gir større forskjell pr syl enn dette plenumet",kan du forklare dette nærmere??

 

Ellers et gromt prosjekt :hellothere:

Dyser,selv om de er nye gir ikke helt lik mengde bensin.

Når jeg kjøpte mitt sett med dyser,siemens deka,så fikk jeg beskjed om at settet var matchet.Dvs at de har flowtestet dysene 1 og 1,for å parre sammen de som flower mest mulig likt.Og når et merke,og en type som siemens deka,som er tatt for å være et rimelig bra merke på dette markedet,ikke klarer å lage helt like dyser,så kan du tenke deg hvor stor forskjell det er i dyser som sitter i vanlige kommersielle biler,der pris og kvalitet går hånd i hånd,og bilprodusent er ute etter å kutte mest mulig på kostnader.Du kan da tenke deg hvor forskjellig mengde disse da gir etter 150"km,eller etter 10-15 års bruk.

Det skal sies at de gangene jeg har tatt opp motoren,så har toppen på stemplene sett ganske like ut(de som har vært hele).

Det har heller ikke vært samme stempel,eller noen som har en viss avstand fra pleniumet som har tatt kvelden.

Første gang,gikk stempel 3 og 4,andre gang,2 og 6,og sist gang gikk stempel 6,grunnet et ventil sete som slapp,holdt igjen ventil,og tok seg en tur i gjennom stempelet.

Er forøvrig bare 1 ras på dette pleniumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Blir bra det her Kim.........

Bare å vente på et nytt ras......;)

 

Skal ikke ta å lette den bilen din litt a......?

Må gå på glassfiber,eller karbon deler hvis man skal kunne lette den noe særlig mer.

Evt kan man sette inn plast-ruter og litt letter stoler.Tror den ligger på rundt 1200kg med full tank for øyeblikket(håper ihvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, Kim er vel så treg til å svares, så nytter vel ikke vente på han..........;P

Prøve å gi noen svar uten å skriv alt for mye tull.....

 

Motor har vel aldri blitt bremset med kompressor......Mulig han har noen g-tech målinger.........Mapping gjenstår......

 

Bilen ble kjøpt med m5 motor i.....ikke rasa.....

gav vel en latterlig lav pris for bilen med innbytte i 325......

var vel div små mangler........var vel ikke den varmeste hjemturen.......;P

 

Kim får rette det opp hvis det ble feil.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mye riktig i det audi-racing sier her.

Bilen er mappet langs landevei,og hjernen går og samarbeider med en bredbånds lambda for å ha optimale bensin verdier.Tenninga er ikke optimert foreløpig,men dette skal gjøres til våren.

De små feilene som var på bilen da jeg kjøpte den var at varmeapparat slangene var byttet om,og det satt kun 1 bensinpumpe på den,noe som var for lite.Eller var bilen gange grei,med unntak av litt rust som dukket opp etter at jeg hadde hatt den en stund.

Hvor mye kompressoren gir nå,vet jeg ikke,men den lader ca 0.4 bar.

Tror den skal være god for ca 1.0 bar,og da begynner vi å snakke krefter som forflytter drøye 1200kg ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Da har jeg fått somla meg til å bestille reimsats for tannreim for å drive pressa.

Bestilte så jeg skal klare å få litt mer fart på pressa.

Utveksling fra 2.72 til 3.00 på det nye kittet.

Det gamle gav vel rundt 2.07 tror jeg.

Kanskje den vil lade nærmere 1 bar nå?

Blir ihvertfall spennende å kjenne åssen den drar fra bunnen nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår