Burn Out Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Hei, lurer på om M535i motoren fra e28 passer eller hvor mye mods det trengs for og få den nedi en e30 320++ ? og hvilke girkasser passer på denne motoren? takker for svar! =) Siter Hell yeah.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Getrag'en min er fra en Bmw 535 ;) Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Hei, lurer på om M535i motoren fra e28 passer eller hvor mye mods det trengs for og få den nedi en e30 320++ ? og hvilke girkasser passer på denne motoren? takker for svar! =) Du må ha ny bunnpanne og olje pickup fra en e34 eller e32 og nye motorfester fra f.eks http://www.koed.dk plus en hel del små ting du ikke tenker over med en gang. Er stort sett girkasser fra 5,6 og 7 serie med den store 6'ern (m30) som passer. Er egentlig lettere å sette ned en e34 eller e32 motor. Du må også korte inn mellomaksel og helst bytte bremsekraftforsterker. En kammerat har akkurat gjort dette bytte i sin 316. Bare spør visst det er noe mer du lurer på så skal jeg svare så godt jeg kan eller høre med han som gjorde det. Hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burn Out Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Kan få tak i en e28 520 isteden for den e30 en nå, men da blir det girkassetrøbbel igjenn.. er det noe elektronikk som må byttes ved slikt motorbytte i en e28? bytte fra 2l til 3,5l? Bilen skal ikke godkjennes, bare en bil som skal brukes på lokkede områder (bane) Siter Hell yeah.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Kan få tak i en e28 520 isteden for den e30 en nå, men da blir det girkassetrøbbel igjenn.. er det noe elektronikk som må byttes ved slikt motorbytte i en e28? bytte fra 2l til 3,5l? Bilen skal ikke godkjennes, bare en bil som skal brukes på lokkede områder (bane) Høres ut som du trenger ei girkasse uansett hva du velger å gjøre. Motor'n går jo rett inn i en e28 så lenge du har motorfestene på M30'n, ei girkasse til en M30 er jo ikke så vanskelig få tak i. Du trenger jo også en annen mellomaksel, men med de rette delene er det bolt on. Eksoen er forskjellig og en radiator som er stor nok må du også ha. Har ikke bytta fra 2.0 til 3.5 i e28 noen gang, men fra 2.8 til 3.5 var det helt likt i bilen. Mulig du må koble noen ledninger med det skal være overkommelig. Hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.