Saxo VTS Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 hei, sitter uten bil. har veldig lyst på en rask og morsom bil, med grei komfort og grei plass. har kommet frem til saab og golf, hvilken skal jeg velge? noen som har noen erfaringer å komme med? eller noen som har noen andre eksempler av morsom bil i denne prisklassen? 100000 - 170000 Siter (-) 98 Citroën Xsara VTS (x) 01 Citroën Saxo VTS (x) 89 Mitsubishi Colt 1,5 glxi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Saab? Har det tørna helt for deg? Mormor og morfar har en slik. På jobben har vi en Ford Focus RS, den ser ut til å dekke alle dine ønsker. Sikkert litt billigere å forsikre enn Golf, men vanskeligere å finne. Ellers får du en rævkjørt Audi TT til den prisen. Dårlig plass, men morsom bil. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Jeg har også en saab. Hva er poenget ditt? Golf 4 vs SAAB 9-3? Begge bilene kan bli sinnsykt pene. VW med klassisk tyskerstuk, og Saaben med viggen styling. Kommer ann på hva du liker. Personlig tror jeg at jeg ville tatt saaben av den enkle grunn at jeg liker saab, den ser bra ut, har god kjørecomfort, og turboene har mye kjøreglede. Om du kjøper saab kjøper du ikke uten turbo, sånn er det bare! Også har jeg på følelsen av at saaben har litt mer comfort enn golfen, om det virkelig er noe svenskene kan, så er det seter. Jeg har en 96 9000 selv, og mamma har en 95 Golf. Setene i min bil er minst 10 ganger bedre enn i golfen. Setene der er bare triste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 kan jo kjøpe deg en passat tdi da:) stor og grei plass og herlig komfort med god motor :) er mye tysker biler som er gode vøtt :) men fra saab til golf 4 så tror jeg hadde valgt en golf 4. når du skal ha litt mer motor i golfene kommer prisen godt opp da desverre. og stemmer det at svensker kan det med komfort! kjørte en audi a3 s-line tdi quattro den var seriøst dritt å kjøre i forhold til volvo v50 :) volvoen gikk også bedre.. Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Saab, uten tvil. Både en morsommere bil, og bedre komfort. Men personlige meninger... er personlig. Hehe ;) Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onklsaabfar Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 bare du ikke nevner "diesel" og "sporty" i samme settning, så kan du kjøre lada for min del :p Siter Dont worry, I'm an expert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Godt sagt :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Hadde valgt 9-3 Sport Sedan! Gjerne 2,0t om du har råd. En kompis har en G4 GTi og den er helt grei, men liker Saaben bedre. Den har mer karakter og ser bedre ut inni. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Seat leon 1.8t burde du sjekke ut:) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onklsaabfar Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Seat leon 1.8t burde du sjekke ut:) Qft. Fine biler med masse ettermarkeds deler hvis du blir lei :p Forøvrig kan du få en fin lotus elise til den prisen du spesifiserte. Siter Dont worry, I'm an expert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Seat Leon. Er ikke det en VAG? Eller roter jeg fælt nå. Kompis av meg har en Seat Ibiza TDI, er vag motor i den. Men kan være at det er kun dieselbilene det gjelder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_buzz_ Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 seat er vag ja!! Saxo VTS: du har PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saxo VTS Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 hvis dere leser tråd tittelen så er dere at jeg ser etter golf IV gti (altså 1.8 turbo), eller saab 9-3 2,0t. uansett hva jeg velger kommer motoren til å få en del oppfriskning. seat leon er ikke så dumt det, men i utgangspunktet er jeg ikke spesielt fan av VAG produkter selv om jeg synes de er fine. men kjenner lite til dem. mitt prisområde omfatter biler mellom 100000 til ca 170000 kr. helst en bil fra 2000-> Siter (-) 98 Citroën Xsara VTS (x) 01 Citroën Saxo VTS (x) 89 Mitsubishi Colt 1,5 glxi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Du vet at Golf og Seat begge er VAG-produkter? Har skrudd endel på en kompis sin G4 GTi og du finner masse Audi, VW og Seat logoer rundt omkring ;) Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Leon 1.8t og golf gti er akkuratt samme bilen, bare at leon er stiligere, sjeldnere og billigere:) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg