Gå til innhold

Tungstarta

Ranger emnet


einsergolf

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en golf 1.5 som begynte å gå dårlig på tomgang. Går veldig lavt og til slutt dør den ut.

Har bestilt nye pakning mellom forgasser/manifoil. Satser på at det er synderen. Noe annet?

 

Men nå i det siste har bilen begynt å bli skikkelg vanskelig å starte om morgenen eller når den har stått i mange timer..

Når jeg får start på den går den ikke jevnt, den jobber veldig båpbåpbåp sier den :) Så når jeg endelig får turtall går den fint. På turtall så er bilen veldig frisk.

 

Når bilen er varm så er det ikke noe problem med bilen, kun at den ikke går på tomgang..

 

Noen som har vært borte i tilsvarende? Eller vet hve jeg må gjøre?

 

På forhand

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer.. men det er uansett om sola står på.. hvis den står til jeg er ferdig på jobb så skjer det samme igjen..

 

Virker som den ikke tenner skikkelig..

Hvor sitter choken på disse? Og er den dyr å bytte?

 

Noe annet det kan være?

 

Linger veldig på det problemet jeg hadde med min, men min hadde ingen problemer med og starte i sommerveret, men slet når det nermet seg 0 grader. Har du automatchoken eller vanlig chok? Stund siden jeg har vert i motorrommet med en ener, men den sitter vel ca mitt i motorommet helt bak, nærheten av gasseren. Vis det er automatchok så går en en vannslage inn på huset til choken. prøvd og rengjøre denne da det kan sette seg grums i denne. Spiralfjera kan du ta ut og sette på plass igjen og se om den funker da. Har du manuel chock kan du se om chockvaieren er i orden. Ikke akkuratt så bra forklart. Har ikke så veldig peilig på motor.

 

Vis du har automatchock så husk at du må trykke inn gassen lett inn før du vrir om nøkkelen. Er det veldig kalt to ganger. Mener og huske at det står noe om dette i håndboka.

1986 Peugeot 205 CT

1982 VW Golf 1 CL Automatic

1980 VW Golf 1 Turbodiesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår