Gå til innhold

Bane i Kristiansand?

Ranger emnet


sindrejl

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Må helt ærlig påstå at glattkjøringsbanen er absolutt ikke egnet for biltreff og ren banekjøring for gutter/jenter som liker grip og heftig drift. Store spørsmålet mitt er; er det noen som har diskusjon ute med politikerne eller nmk eller lignende for bygging av SKIKKELIG bane her sørpå? Tror absolutt miljøet hadde hatt godt av det, samt tviler sterkt på det ville vært underskuddsprosjekt? Noen som vet noe/har innspill?

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens

Må helt ærlig påstå at glattkjøringsbanen er absolutt ikke egnet for biltreff og ren banekjøring for gutter/jenter som liker grip og heftig drift. Store spørsmålet mitt er; er det noen som har diskusjon ute med politikerne eller nmk eller lignende for bygging av SKIKKELIG bane her sørpå? Tror absolutt miljøet hadde hatt godt av det, samt tviler sterkt på det ville vært underskuddsprosjekt? Noen som vet noe/har innspill?

 

Støtter deg ikke i denne kommentaren her... sørlandsparken er mer enn bra nok til treff og kjøring... Må bare se mulighetene, men selvfølgelig med større anlegg så er mulighetene større.

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært på glattkjøringsbanen i Sørlandsparken? Det har jeg, og det fint an å kjøre ganske heftig der uten å bruke glattkjøringspartiene.

http://sportsvogn.no/sorlandet/ --> Banekveldbilder

 

Har defintivt vært der, samt kjørt der og skjønner med din uttalelse at du aldri har kjørt på en BANE :) og vi lever i 2007, ikke 1999. Men om folk ikke ønsker en skikkelig bane er det heller ikke noe å kjempe for.

 

Glattkjøringsbanen er en parkeringsplass med noen veier rundt, som noen klubber gjør det beste ut av selv om leien er svinhøy.

 

personlig synes jeg det er langt å kjøre til mo i rana for å kjøre på skikkelig bane og det hadde vært kult med noe i eget miljø.

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har defintivt vært der, samt kjørt der og skjønner med din uttalelse at du aldri har kjørt på en BANE :)

Det er under 65.000 innbyggere i Kristiansand, så baneanlegget der er stort nok. Og så ligger banen rett utenfor sentrum. I Trondheim (nesten 150.000 innbyggere) er nærmeste baneanlegg nesten en times kjøretur unna, den horrible Lånkebanen, og den er etter min mening dårligere enn banen i Sørlandsparken. For Oslo er de nærmeste banene Rudskogen (nesten én times kjøring) og Vålerbanen (også ganske langt unna).

 

Joda, Mo i Rana-banen er imponerende, men hadde en rik og velmenende grunneier en stor del av æren for prosjektet. Dessuten ligger banen i et område der det er få naboer som kan klage.

 

Jeg tviler på om du får noe bedre enn banen i Sørlandsparken, så mitt råd er å gjøre det beste ut av det. Det gjorde jeg da jeg bodde der nede. Et par ganger per sommer satte vi opp noen ekstra sjikaner og deretter kjørte vi så fort det var mulig på banen i noen timer. Det er langt bedre enn å gå å klage og syte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er under 65.000 innbyggere i Kristiansand, så baneanlegget der er stort nok. Og så ligger banen rett utenfor sentrum. I Trondheim (nesten 150.000 innbyggere) er nærmeste baneanlegg nesten en times kjøretur unna, den horrible Lånkebanen, og den er etter min mening dårligere enn banen i Sørlandsparken. For Oslo er de nærmeste banene Rudskogen (nesten én times kjøring) og Vålerbanen (også ganske langt unna).

 

Joda, Mo i Rana-banen er imponerende, men hadde en rik og velmenende grunneier en stor del av æren for prosjektet. Dessuten ligger banen i et område der det er få naboer som kan klage.

 

Jeg tviler på om du får noe bedre enn banen i Sørlandsparken, så mitt råd er å gjøre det beste ut av det. Det gjorde jeg da jeg bodde der nede. Et par ganger per sommer satte vi opp noen ekstra sjikaner og deretter kjørte vi så fort det var mulig på banen i noen timer. Det er langt bedre enn å gå å klage og syte.

 

Synes personlig lånkebanen slår glattkjøringsbanen langt ned i støvlene, og grunnen er utkjørinssoner, kjører man raskt området rundt glattkjøringsbanen er det fjell og steinhardt autovern det nærmeste du treffer. Og jeg prøvde å få igang en diskusjon om det var interesse for å starte prat med politikere angående baneanlegg, men du sier jeg syter og klager? er du sprø? er råning så sinnsykt mye mer morsomt enn motorsport? djees.

 

Men da vet jeg det ikke er noe vits å engasjere seg her nede på sørlandet.

 

Er fult klar over vålerbanen og rudskogen btw :)

Kan også nevne i farten at Frøya (øysamfunn med 6-700 innbyggere) har fått egen bane, de har også dragracebane.

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er under 65.000 innbyggere i Kristiansand, så baneanlegget der er stort nok. Det er langt bedre enn å gå å klage og syte.

 

Stort nok til hva?!?

Kristiansand dyrepark kunne sikkert tenkt at: nei det er bare 65 000 innbyggere som bor her, derfor er det ikke noe vits å bygge det her. Hvis det blir bygget bane nede i sørlandsidyllen så tror jeg det vil gå i pluss. Tror det er mer og mer aktuelt med slike baner siden færre og færre har råd til å registere sine sports/super biler. Så dette er et marked som er voksende.

Men så spørs det jo hva man er etter da... motorsport... eller råning :)

 

Angående "klagingen og sytingen" til sindrejl så tror jeg ikke at han mener å si noe stygt om det dere har. Han ønsker bare å få med folk til å bygge noe fetere som mange flere vil få glede av ;) og hvem har ikke lyst på en bane som man kan kjøre jevnt og trutt på. Sommertreff i mo i rana er jo bare to ganger i året :D

 

Jeg skulle ønske at det var mange flere slike baner, slik at det blir et godt bilmiljø rundt omkring i norges land :D

- Honda Accord CDTi 05mod

- Audi 80 93mod (Pendlerbil selges!)

- Toyota Celica 03mod (Solgt) :-(

- VW Golf 99mod (Solgt)

- Toyota Corolla 82mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med KAK, Kristiansand Automobilklubb, jeg vet at de i mange år har jobbet for et skikkelig baneanlegg på Sørlandet. De gjorde i hvert fall det for et tiår siden, og med mindre KAK har dødd ut, så gjør de nok det enda. Interessen blant brukerne er der, ingen tvil om det, men foreløpig har det ikke vært nok politisk vilje til å få til noe.

 

Jeg er selvsagt enig at de nærstående bergnabbene og mange svingene hindrer stor toppfart på glattkjøringsbaneanlegget, men jeg er enig med Michael Schumacher i at det er svingene som er mest morsomme. Det er de som skiller en god fører fra en dårligere.

 

Så hvis målet ditt er å bruke årevis med innsats for et supert baneanlegg på Sørlandet, da sier jeg lykke til! Men hvis målet ditt er å ha det morsomt , da er mitt råd å benytte det som allerede finnes, nemlig banen i Sørlandsparken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår