EliteCorrado Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 gikk fortere enn forventet.... fant ingenting. bilen min står på verksted, så jeg får ikke sjekket noe som helst på min egen.. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet November 14, 2007 Rapporter Share Skrevet November 14, 2007 Motoren er vell identisk med Rado, bortsett fra synchro kassen. Har du hatt ute fordeleren av en eller annen grunn? Er mulig å sette denne inn igjen med 180 grader feil på rotor. Ergo ingen tenning. Har holdt på bli gal av en sånn greie selv. Om bilen nå ikke tenner i det hele, så kan det være Hallgiveren som har tatt kvelden. Hvordan teste denne ligger i en av mine gamle tråder her inne...veldig gamle tråder. Er den fucked, kjøp ny fordeler. Virker som du ellers har sjekket det meste, men er også fullt mulig med ledningsbrudd på 15 år gamle ledninger. Sjekk ledningene inn til sensorene på spjeldet. Hadde en rado med problem likt ditt (bilen gikk som bøtte med dritt), fant plutselig ett ledningsbrudd og bingo, bilen gikk som ei kule igjen. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet November 14, 2007 Rapporter Share Skrevet November 14, 2007 Min første tanke er 180grader feil på register. Sjekk hallgiver med diodeprøvelampe mellom pinne 1 og 3 på kontakten på fordeler. Sjekk også triggersignal til coil. og om den har spenning. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaseG60 Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 Vel!!! Nå er bilen tilbake fra verksted. 8800 kroner for besøket, ikke så gale som forventet. Det som var feil: 1. Coilen var sprukket. Dvs den gav ikke god nok gnist. 2. Registerreim hadde hoppet 3 tenner på veivhjulet. 3. Lamdasonde (som jeg hadde byttet for 1mnd siden) var deffekt. Hvorfor lamda var defekt vet jeg ikke... Nå er bilen i ganske god form. Tenningen er stilt og den går tålig bra. Skal kjøre en stund med den slik som dette for å se hvordan den virker. Fortsetter den som den er nå så vurderer jeg mindre ladehjul og chip. Takker alle for gode inspill. Verkstedet benyttet en del av de rådene jeg har fått på dette forum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.