Gå til innhold

DaseG60

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om DaseG60

  • Bursdag 09/16/1975

Contact Methods

  • Bosted
    Egersund

DaseG60's Achievements

  1. Hva med veiv og hjul til registerreim? Kan hjul til reimer generelt brukes? Sensorer? Innsprøytningsdyser? Har kast i hjulet som sitter på veiven og som går til register. Den har hoppet noen tenner før på dette hjulet. Tror det har hoppet igjen.
  2. Noen som vet hvr mye av deler på selve motor til en 1,8l uten G60 som kan brukes på en med G60. Tenker da på 1,8l 8v 1991-2 modell. Tenkte å kanskje kjøpe en 1,8 vanlig motor for å ta noen deler.
  3. En annen ting.... Noen som vet hvor jeg kan få billig men greit interiør? Vannskaden har ødelagt mye, spessielt gulvteppet. Lurer på å ta det ut for rensing, men da er det kanskje like greit å sette inn nytt.
  4. Skal sjekke min takluke også. Hvor vil det renne ned dersom takluka lekker? Dvs. hvor ser jeg at det renner vann? Kjørte bilen inn i en bilvask og da kom det vann inn mellom døra og pakningen bak.
  5. Har takluke ja... Må sjekke dette. Takker for tipset.
  6. Har en Passat GT G60 stasjonsvogn. Desverre har den en vannlekkasje... :-( Den lekker inn en plass som medfører at jeg får vann på høyre side bak på gulvet. Har derfor følgende spørsmål. 1. Noen som har erfaring med hvor vannet kan komme inn???
  7. Vel!!! Nå er bilen tilbake fra verksted. 8800 kroner for besøket, ikke så gale som forventet. Det som var feil: 1. Coilen var sprukket. Dvs den gav ikke god nok gnist. 2. Registerreim hadde hoppet 3 tenner på veivhjulet. 3. Lamdasonde (som jeg hadde byttet for 1mnd siden) var deffekt. Hvorfor lamda var defekt vet jeg ikke... Nå er bilen i ganske god form. Tenningen er stilt og den går tålig bra. Skal kjøre en stund med den slik som dette for å se hvordan den virker. Fortsetter den som den er nå så vurderer jeg mindre ladehjul og chip. Takker alle for gode inspill. Verkstedet benyttet en del av de rådene jeg har fått på dette forum.
  8. Nå er det ingen tenning i det heletatt. Har hørt det med blåtempsensoren at den skal vær ute. Nå sviver den jo ikke så da er justering ikke mulig. Har hørt en gang at Hall sensoren vil gi en slags virkning som om bilen blir dårligere og dårliger til den helt er død. Vet du hvordan denne sjekkes? Hva er tenningsrekkefølgen? Mener bestemt at den skal være 1-3-4-2?? Er nok ett enkelt problem. Trenger bare å lokalisere det :-) Har tenkt å prøve en annen hjerne (til bilen altså selv om min egen nok kunne vært byttet ut akkurat nå).
  9. Heisan. Hvordan kan jeg sjekke at den tenner når den skal? Har sjekket at merke på registerreimhjul på kam ligger riktig når rotor står i possisjon for tenning på sylinder 1. Tror ikke innsuget lekker. Bilen er orginal og har ladetrykkmåler. Målte 0,5-0,6 bar (4-5000 o/min)når den sveiv selv om den ikke gikk som den skulle. Ligger ikke noe alminiumsspon i innsug. Ligger litt olje rett etter lader og i intercooler. Kompresjonen kan jeg sjekke men det virket som om denne var ok når bilen sveiv. Vet du hvor stor kompresjon det skal være på den? Bilen røyk mer en vanlig, spesielt når jeg startet den. Vet noen forresten om det er mulig å teste om hjernen er kaputt?
  10. Hei.. Sjekket ledningene til sensor. Tok ut hovedkontakt til hjernen og målte ut ledningene til sensor. Disse var i orden. I ren desperasjon sjekket jeg også at alle releer i sikringsboks var ordentlig på plass. Sjekket ny slange fra innsugsmanefold og hjerne. Denne er pottetett. Det jeg synes er så rart at den er helt død når jeg kinner. Startmotor går rundt men ingen tenning. Pluggene blir våte av bensin. Har sett at det kommer en dusj bensin ned i sylinder mens en av pluggene var ute. Har også sjekket at alle plugger gnister. Er helt tom for ideer og lurer på om jeg snart må vrenge lommeboka på verksted. Taue den avsted ;-(
  11. Vel.... Nå får jeg som sagt ikke startet bilen... Lamdasonden hadde liten eller ingen betydning når bilen gikk. Muligens den faktisk gjorde ting litt verre. Den er forresten ny. Slangen som går til hjernen er faktisk bortimot nøyaktig 1000mm dvs kanskje +- 1mm feil. Ladespenningen er ca 14 til 14,5 volt. Har også forsøkt å starte med startkabler koblet til annen bil. Fordelerlokk, rotor og coil er byttet også tennplugger og ledninger er byttet. Hall sensoren vet jeg ikke helt hvor er?? Antar att tenningsrekkefølge er 1-3-4-2? CO justering/luftføler er byttet og ny. Denne står anbefalt 500 ohm i grunnstilling, men etter det jeg har hørt er symtomene på bilen min så graverende at feiljustering på denne ikke spiller inn. bensintrykk regulator (står i enden av bensinrør over dysene) er ny. Her er hvordan bilen har virket i det siste: 1. Har byttet alle deler ovenfor. Ser at plugger blir våte og sotetet. Bilen sviver dårlig. 2. Bilen brukte mye bensin. Måtte kinne i over 10 sek for å starte. Røyk litt og putteret i potta når jeg slapp speederen i nedoverbakke. Mistet ca 60 hester. Antar at det ikke var mer en 100 gamp :-( 3. Sjekket bilen for ett tips (om den hadde hoppet en tann på register). Satte registerreim hjulet på kam med merke til å peke på framre del av topplokk. Sjekket mot rotor som da skulle stå på tenningsmerke (tenning på sylinder1). Trodde da at den bommet totalt siden rotor stod på sylinder 2 tenning. byttet slik at tenning på sylinder en var der hvor rotor stod med rekkefølge 1-3-4-2. Funket ikke i det hele tatt. Oppdaget at jeg hadde sett på feil merke på hjulet og forsøkte igjen. Så nå at rotor sto akkurat hvor tenning til sylinder 1 var før. Byttet tilbake alt. Tenkte så at jeg skulle forsøke å resette hjernen. Trodde først at det bare var å løsne ledninger på batteripolene, men fikk tips om at jeg burde kortslutte disse ledningene etter de var løsnet og tatt av. Har gjordt dette. Forsøkte å starte bilen. Kinnet og kinnet og fikk en tenning av og til. Tok av fordeler lokk og sjekket samt sjekket gnist på alle plugger. Forsøkte igjen men nå uten en eneste tenning :-( 4. Bilen står helt. Ikke anntydning til tenning.forsøke å koble til og fra lamdasonde igjen uten virkning.
  12. Har nå brukt mye tid på bilen :-( Målte blå sensor og den ser riktig ut. Har sjekket om registerreima har hoppet noen tenner, men merkene ser ut til å stemme. Forsøkte å nullstille Digifant med å ta av ledninger på batteri og legge disse sammen. Resultatet er det samme (faktisk verre nå!!!) får ikke startet bilen. Før jeg så på denne i dag fikk jeg start på den dersom jeg kinnet med startmotoren i 10-15 sekunder så kom den mer og mer med litt sotrøyk bak. Ser ut som den bruker utrolig mye for mye bensin. Har testet alle 4 plugger og de gnister. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre nå. Finnes det en kaldstartsventil eller noe slik som muligens har hengt seg opp? Kan tomgangsstabiliseringsventilen være årsak til att bilen bruker mye bensin? UTROLIG kjedelig dette. Antar at detter er ett bilverksteds drøm. Mange timer med feilleting uten å finne feil men en saftig rekning :-( Trenger gode råd..........
  13. Har nettopp gjennomgått en "leteaksjon" etter problemer på min G60. Etter å ha byttet måleren som måler luft og stilt den til ca 500ohm, byttet fordeler, rotor, plugger og pluggledninger, byttet lamdasonde og luftfilter kom jeg likevel ingen vei. Sjekket deretter vakumslange som går til styringen (tror jeg) og fant at denne var av. Satte den på og bilen ble straks mye bedre. Mangler likevel litt effekt og når jeg slipper gassen i nedoverbakke så puttrer det og smeller i potta. Tror det bare er finstilling igjen. Finnes det noen der ute :-) som vet om det er mulig å finstille systemet selv, eller bør jeg levere den inn til ett verksted? Finnes det andre ting som jeg burde sjekke som kanskje er feil? Håper noen kan hjelpe meg.... Har brukt noen uker på dette :-(
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår