volvo 740 tic Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Skal skifte motorolje på min volvo 740 tic (b230et) Hvilken olje anbefaler dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Castrol GTX, god vanlig motorolje... Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 5/30 semi synthet. i kaldt klima 10/30 semi synthet. i moderat klima 15/40 semi synthet. i varmt klima I følge autodata hvertfall :) Ang. merker så er det vel like mange meninger om det som det fins oljer! Agip,Castrol,Pennzoil,Motul,Mobil 1 for å nevne noen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 En gammel motor trenger ikke noen tynn racing olje eller noe sånt tull, bare vanlig god motorolje:) Har hørt gjentatte ganger god ord om Castrol, Motul og Mobil 1. Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 En gammel motor trenger ikke noen tynn racing olje eller noe sånt tull, bare vanlig god motorolje:) Racingolje kjennetegnes ikke ved at den er spesielt tynn. Men den kan gjerne være esterbasert og blandt annet ha høy motstandsdyktighet mot forringelse på grunn av høy temperatur. Motorer som benyttes til langvarige løp har gjerne litt høyere varmviskositet en vanlig fordi olja på slutten av løpet er uttynnet av drivstoff. Til motoren tråden handler om vil jeg anbefale en god olje, gjerne syntetisk, med samme viskositetsindeks som Volvo anbefaler. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 En 10/30 olje er en 10/30 olje uansett mineral eller syntet.! De fleste merker har oljer i forskjellige kvaliteter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Jeg bruker Castrol Magnatech 5w-40 på vinteren, og Castrol TWS 10w-60 på sommeren. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Jeg bruker Castrol Magnatech 5w-40 på vinteren, og Castrol TWS 10w-60 på sommeren. Hvorfor så jævla tjukk olje på sommeren? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Hvorfor så jævla tjukk olje på sommeren? bruker også den castrol tws olja da jeg brukte den kontra vanlig olje sank temeraturen endel på motoren. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 bruker også den castrol tws olja da jeg brukte den kontra vanlig olje sank temeraturen endel på motoren. Hmmm. Det burde vært omvendt :wonder: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Hvorfor så jævla tjukk olje på sommeren? For å holde oljetrykket oppe;) Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 For å holde oljetrykket oppe;) Da skulle man tro det var noe annet galt et sted. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 kjører castrol edge sport 10w60.. utrulig grei mtp temperatur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Har fantastisk god smøreevne selv når den er veldig varm, motortemperaturen senkes litt, og den holder unna eventuell forurensing.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Kjører 5W-40 helsyntetisk fra felleskjøpet jeg. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg