stian90 Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 Har en eldre bil som skal fikses litt på utenpå. Dvs.. fjerning av rust, sparkles, lakkeres over og poleres. Det er en del smårust her og der, litt bobler og litt mer andre steder. Uansett, så lurer jeg på hvilken rekkefølge jeg skal ta det i. Bilen skal poleres, men i og med at ny lakk ikke skal poleres så lurte jeg på hvilken rekkefølge jeg skal ta det i? : Metode 1: - Polere bilen, ta rust, lakkere Metode 2: - Ta rust, polere, lakkere Metode 3: - Ta rust, lakkere, polere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Lol? Hvorfor pokker skal du polere bilen hvis den skal lakkeres? Da får jo bilen NY lakk? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian90 Skrevet August 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Jeg skal gå over med sprayboks her og der hvor rusta er etter at jeg har tatt den.. Jeg skal ikke ha ny lakk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
911turbo993 Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Metode 3, polering er beskyttelse av lakk, ergo bør du lakke før før du polerer - rusten må jo nødvendigvis tas først... la lakken tørke min et par uker før du kjører på med polering, ikke benytt slipende polish der du har lakket, forsegl det hele med en god voks.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whiplazh Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Metode 2, på en måte. Ta rusta, poler rundt der du skal lakke for å få mindre fargeskille fra ny og gammel lakk, så lakker du, lar det herde i noen uker som 911 skrev, så polerer du igjen og forsegler. Siter Nå - '92 VW Vento VR6 [x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v [x] - '90 VW Golf II GTi G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian90 Skrevet August 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Takker for gode svar. Da prøver jeg dette :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Vask godt med tynner før du lakkerer da, slik at det ikke ligger noe voks igjen på området. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Ikke vits i å polere lakk fra sprayboks, spør du meg... Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Pass på at enkelte poleringsmidler ineholder silicon, og det liker ikke lakk noe særlig, noe av meguars MG serie og Menzerna er sikre på dette området. har skjønt det at hos en lakkerer er de ikke noe særlig glad i silicon basert polish. Pass eventuelt på at det står "paintable" eller paint shop aproved eller no sånt på polishen. Skal du kjøre på med maskin polering, hadde jeg fått tak i noe våtslipepapir (2000 el 3000) og slipt overganger og det området du har lakkert etter noen uker, for deretter å polere opp området/bilen. da er det ikke lett å se hvor du har "lappa" bilen din. Personlig hadde jeg nok tatt rust, lakkert og deretter våtslipt/polert, Uansett, ikke forsegl lakken med en sealer før etter 1 mnd (lakken skal helst herde/lufte etter lakkering) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg