Gå til innhold

SkodaTurbo:Turbo/tuning prosjekt

Ranger emnet


Skodaturbo

Anbefalte innlegg

Håper det blir en fet bil.Var å hentet bilen fra Vag/Skoda idag.De feilsøkta gjennom bilen idag,skulle bytte abs føler,og finne ut hvorfor bilen går dårlig etter en stund,jeg mister ladetrykket etter en stund,lader kun 0,3 da.Men når den går optimalt så lader den 1.1 ca...Den ble mye bedre enn før,men problemet ligger der ennå.Noen forslag der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja da har jeg skiftet lmm,poffet og gikk ræva.Sa poff fra eksosanlegget flere ganger,bilen ristet,men døde aldri ut på turtallet..

Ja da har jeg fått mail fra han jeg bestiller styling fra,holder til i Tyskland hvis noen lurer..Da skal jeg bare sette inn penger på kontoen,og for tingene mine om 1-2 uker :)

Kommer en stor update da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ville satse på noe,ingen andre så gjør så mye av til vanlig.

Ja det stemmer det acoupe,er fra de jeg bestiller.Er ikke helt sikkert.Jeg regnet ut,at det kommer på ca litt over 5000 kr.Dvs i euro,ink moms og sånt i tyskland..Og så kommer kanskje toll avg eller noe inn til norge.Men det er viss under visse kg at det ikke kommer noe toll eller noe.Jeg skal sette inn penger på kontoen til Milotec,er forhåndsbetaling.Så tar en liten sjangs,har aldri prøvd de før.Når jeg for tinga mine,så sender jeg deg en pm,med litt info og åssen varene er,er den god?

Så ønsk meg lykke til,at tinga mine er i bra og god kvalitet,hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg kjører også skoda, eller, det står passat på min "skoda".

Helt vidunderlige biler, kammeraten min har skoda som drosje, den første oktaviaen gikk 240000km på to år uten plunder, oktavia nr to er rundt 100000km nå uten plunder, nok reklame.

Det kan bli en pen bil dette etterhvert, synes du har satt på for store hjul, min mening.

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt under flytting.Kjøpt meg nytt hus og greier,så er endel stress med flytting og sånt,så må prioritere litt.Men en ting som er positivt,jeg har fått meg en stor dobbel garage,med en hems over.Så da har jeg oppvarmet garasje,som er på 76 kvm,med en hems over på 76 kvm.Så da blir det nok endel ting og tang som blir gjort på octavian min.Og kontoret blir oppe,da er det bare å ta bilder,og få de inn på tråden min.Så følg med folkens,det kommer mye utover.Og takk til all den positive responsen.Og ang dekk,så er jeg fornøyd med valget mitt,hehe :) men er greit med andre meninger iblant å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten oppdatering..Da har jeg mailet litt fram og tilbake til Milotec.Og avbestilt det jeg bestilte,det pga service og ble litt for dyrt.Jeg var helt sikker på at det kom på rundt 5000 kr,med alt mulig dill dall av avgifter.Men nei da,der tok jeg feil,det kom på 8000 kr.Og det er for mye.Så har funnet en annen som leverer fra Sverige.Kommer til å bruke han. http://www.stockholmcarstyling.se

Arrrggg,,er sint nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lekker bil du, grom motor og interiør og ;)

 

hvor feit eksos var det du monterte, og hvor langt fram? det så jo omtrent like tjukt ut som originaleksosen på saaben min, og det er 2".. skal du lade 1.1 bar og kjører med original downpipe OG katalysator får du altfor høyt mottrykk. det er uansett INGENTING å hente på å montere halvfeit eksos fra kat og bak, når varmetapet innen da er så stort at det glir fint gjennom et originalt anlegg.

 

nå vet jeg lite om avlstningsventiler på skoda, men var det en der fra før? jeg leser at du har LMM, og da skal du vite at åpen avlastningsventil er strengt forbudt. dette er et kjent fenomen på VAG biler med turbo.

 

to steder det går an å begynne å feilsøke, om du ikke har blitt kvitt problemet enda. :)

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om han bruker ts-racing deler? ivertfall ts filter, og avlastningsventilen er vel egentlig en returventil? erstatter den originale plastikken til alu fra forge..

 

Å eksosen hjelper nok på den;) selv om pusleeksosen på saaben er like liten så en 1.6 golf 2 så er den nok ikke det på denna.

 

du har vel 215hk kittet på skodaen?

ikke litt dumt å chippe bilen om du har planer om kkk-04 turbo elns? for da må du jo ha nytt program.

 

Forresten hadde inne en Golf 4 GTi på Verkstedet her om dagen som hadde et helt rådd heil sveisa rør som plasserer luftfilteret helt nede i hjørnet på frontfangeren (rett bak plast grillen.)

 

Stå på, Skoda har kvalitet nå om dagen:D har lyst på en 1.8t skoda selv.

1986 Audi 80 GTE Quattro :) G60Q Project Reopened.

 

På Tide å få sæ særtifikat jæveln=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår