Gå til innhold

Hvilke støtdempere til A6?

Ranger emnet


Golddigger

Anbefalte innlegg

Er ute etter nye støtdempere til min nyinnkjøpte A6 Avant 1,9 tdi 1998 mod.

 

Demperne er byttet bak for ikke så mange år siden men foran begynner de å bli litt slitte. Hvordan er det da å skifte bare dempere foran? Tenker på å skifte til noe stivere dempere. Kanskje bilstein som jeg har hatt god erfaring med tidligere. Kan det være uheldig at jeg bare skifter framme?

 

Har ikke tenkt å senke bilen. Men vil gjerne ha den litt stivere.

 

Noen med tips om dempere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på Bilstein B6 Sport.

 

Disse kan man kjøpe direkte fra USA for ca. 700 kr fremme og 700 kr bak. Dette er tre ganger billigere enn i Norge. Hvordan er det med toll på bildeler?

 

http://www.shockwarehouse.com/index.cfm?mode=results&selected_model=31757&selected_year=1998

 

er ikke toll på det, du betaler kun moms.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg har nettopp skiftet dempere på min A6, gikk for ALKO dempere typen "sport". Jeg må si at jeg er VELDIG fornøyd med kvaliteten på demperene og ikke minst prisen i forhold til mange andre merker som ble vurdert. Jeg betalte 1970,- for alle demperene..

 

Jeg ville bare si at å skifte dempere var overraskende enkelt, men jeg vil anbefale deg å ta ut fjærbeinet, det gjorde arbeidet MYE lettere...

 

Bilen er ikke senket..

*****Audi A4 1.9TDI S-line 2003mod.*****

****Ford Mondeo 2.0TDCI 2003mod.****

***Audi A6 1.8T 1998mod.***

**Nissan Primera 2.0SE 1996mod.**

*Ford Sierra 1.6L 1982mod.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår