Fighter Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Hei. En kamerat som skal ha ny turbo nå. Motoren er en FK med verdi bunn, porta 531 topp, 968 dyser og 3"mm. Vil ha en turbo som skal levere luft til 4-500hk, helst med intern WG og kulelager. Noen som har noen erfaringer å dele? Legg gjerne med noen linker. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 http://www.extremepsi.com/store/customer/product.php?productid=17270&cat=508&page=1 vet denne har fungert bra på cossier! er en ganske billig sak å du får garret kvalitet:) går jo ant å prøve:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet August 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Så ikke så dum ut den der:) Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 har prata me en del "eksperter" og de sier at ved så mye effekt er ikke den interne wg holdbar. blir ustabilt ladetrykk om jeg har forstått det rett Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 det er korrekt.. trenger hvertfall cossie baklokket som koster 3000.- men likevel blir det værre å regulere trykket over 1,3-1,4 bar Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 http://www.extremepsi.com/store/customer/product.php?productid=17270&cat=508&page=1 vet denne har fungert bra på cossier! er en ganske billig sak å du får garret kvalitet:) går jo ant å prøve:) Noe liten eksosdel kanskje? 0.82 hus vil jeg tro er å foretrekke. Siste snurra jag hadde funka bra. Det var en netics t4/t04e t04 e kompressordel med "60 trim" t3 avgasdel steg 5 og ar 63.(skulle vært 0.82 hus) og "big shaft" (aksling) På denne snurra rasa turboen ganske så tidlig,akslingen gitt rett av.. Turbonetics snurre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Vil gjerne høre mere specs på motoren. Men en Turbonetics 60-1 skal gjøre jobben Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 T/GT61 m/kuler og P hjul.1,00 hus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forzaa Performance Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 T/GT61 m/kuler og P hjul.1,00 hus. Stor nok den ihvertfall.......... Bedre trimme motoren mer og gå for E85 i tanken. Intern wg på 400-450-500hk volvo er bare å glemme! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdaturbo Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Hei jeg brukte en turbonetics 60-1 med p-trim og .84 eksos hus på min motor og det fungerte bra i bremsebenken ihvertfall. Min var dog uten kuleramme og med ekstern wastegate men ville gått for ekstern uansett.. Lagde 468hk/599nm(bensin) og 535hk/695nm(etanol) hos vs motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Stor nok den ihvertfall.......... Bedre trimme motoren mer og gå for E85 i tanken. Intern wg på 400-450-500hk volvo er bare å glemme! Heilt eni.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet August 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Noen som har en viss idè om hvor man kan skaffe et grenrør med uttak for WG...? Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdaturbo Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 krb selger grenrør for sep wastegate.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 hva ligger de på i pris de grenrøra? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Garret GT3076R med 0.82ar eventuelt 1.06ar... Garrett GT3582R med 0.63ar eventuelt 0.82ar... disse skal vel dekke spektret 450 - 600 hk vil jeg tro. Hva som er mest gunstig kan vel helder disse guruene her svare på. Jeg har tenkt på GT3582R med 0.63ar på en 2.3 16v. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.