Gå til innhold

100 eller 133hk.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som vet hva som ble gjort da de satt ned hk til 100 på 97'mod?

Er det bare motorstyrenheten eller er det gjort noe mer?Har en 2,0 sohc 16V.

 

Hvis du søker litt på neons.org, så finner du masse info om dette, og ut ifra det jeg har lest meg til, så er det bare motorstyringen som er forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke den "nyere" motoren (motorstyringen) gjøre bilen mer økonomisk å kjøre da?

 

ble nok kanskje billigere men det er nok bare ett biprodukt av de miljøkravene som skulle oppfølges av å bytte denne enheten... etter det jeg har hørt (jobber hos chrysler) så ble den byttet ut pga miljø og avgass krav i tilleg sil at det her i norge hjalp på prisen pga effekten ble redusert= billigere å registrere i norge

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har en 97'mod med 2,0 sohc.. i vognkortet står det at den har 98,50 kw, noe som blir 131,99 ganget med 1,34.. men etter som jeg har forstått så kunne du i 96 velge om du skulle ha 100 eller 132 hester, men i 97 så kunne du bare få 100 hesteren..? noen som vet hvorfor det da står 98,5 kw i vognkortet?.. og hvordan kan eg se på styreenheten når den er laget? (hvilken utgave av di to det er?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja, faktisk ble ekspansjonen så stor at forhandlerapparatet hadde problemer med å slå følge. Konsekvensen ble dårlig deletilgang og lange ventelister for å få bilen på service. Når disse forholdene nådde markedet, ble mottagelsen kjøligere. Dessuten ble bilen nokså mye dyrere som resultat av avgiftsomleggingen i 1995/96, for å kunne holde prisene på et fornuftig nivå måtte importøren strupe motoren fra 136 til 100 hk – en beskjeden ytelse for en toliters motor.

Mine biler:

Opel Astra Club 1.4 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 97'mod med 2,0 sohc.. i vognkortet står det at den har 98,50 kw, noe som blir 131,99 ganget med 1,34.. men etter som jeg har forstått så kunne du i 96 velge om du skulle ha 100 eller 132 hester, men i 97 så kunne du bare få 100 hesteren..? noen som vet hvorfor det da står 98,5 kw i vognkortet?.. og hvordan kan eg se på styreenheten når den er laget? (hvilken utgave av di to det er?)

 

 

Kan altids hende at en tidligere eier har skiftet ecu og fått det godkjent eller så kom det orginalt.

Men du kan vel være ganske så sikker på at hvis det står i vognkortet at du har 98kw så stemmer det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår