Gå til innhold

Motorbytte 2,6 -> 3,0

Ranger emnet


Marulk

Anbefalte innlegg

Passer alt ??? hva med starter og dynamo ?? Manifoild ?

 

Dersom jeg skal bytte til manuell må vel tenninga, radiator og drivakslinger også byttes??

 

Senator-sperre ?? Diff-sperre du mener da ? Blir litt mye tror jeg bilen slipper lett nokk som det er...

 

Dette hørtes veldig bra ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

starter og dynamo får du jo med på den nye motoren, men ellers passer det også over ja.

du trenger ikke gjøre noe med tenninga når du bytter til manuell, trenger ikke gjøre noe med radiatoren heller (hvorfor skulle du det???...). mellomakselen må byttes ja. få tak i en fra en orginal 3000, eller fra senator B 2,5i/3.0i med manuell- koster ikke mere enn 500,- eller noe og tar ca 20min å bytte.

Opel har Rekorden

 

'85 Opel Rekord 3.0i

'84 Opel Rekord CD 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg byggde om min 2,6 til 3,0 brukte opp igjen dualramsystemet. jeg valgte og beholde automaten på min. min 3,0 motor kommer ifra en Senator B så var ferdig med brei reim. eneste som måtte tilpasses var og borre 2 hull og gjenge i toppen for festet til dualramsystemet. men var gjort på 5 min ;)

Status Bilpark: Omega 3000 Turbo, Omega 3000, Omega 2,0, Omega 2,6, Rekord E2 2,2i, Rekord E1 2,0S, Rekord D 1,9, Ascona B 2,0S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe feil med senatoren min, har sett et drøss av sentor b på youtube som bare spinner på et hjul!

 

noen som har en passene diff tilsalgs?

 

min begynte og spinne på begge etter bytte til 3,0 :)

Status Bilpark: Omega 3000 Turbo, Omega 3000, Omega 2,0, Omega 2,6, Rekord E2 2,2i, Rekord E1 2,0S, Rekord D 1,9, Ascona B 2,0S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår