impultion Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Da har jeg solgt den gamleg Nissan 200sx S14a Z-Edition med RB20DET 464HK og gått til innkjøp på nytt prosjekt. Bilen er en BMW E36 M3. I utgangspunktet en US modell med M50B30US motor. Denne yter kun 240hk, så det første jeg gjorde var og tuppe den langt pokker i voll og kjøpte en S50B30 EU motor. Så nå blir det og modifisere fjærtårnet for og gjøre plass til turboen. Bilen skal kjøres på bådepumpe bensin og E85 Her er noen bilder av bilen før prosjektstart samt en liste over ting som er kjøpt inn: Motor: Autronic SM4 Autronic CDi 500 Haltech 3x dobble coiler P.O custom råder (finne som lager råder og NASA deler) JE custom stempler Turbonetics Super 66 A\R 1.05 Tial 44mm WG Bosch 1600cc dyser Bosch 2x 044 pumper VEMS Bredbåndslambda og EGT Innsug og Grenerør bygges selv. Chassis: Turner M.S Stabstag F\B Turner M.S Poly foringer Turner M.S Alu. foringer til bak travers Turner M.S Nylon foringer til fremre bærearmer D2 Coilovere D2 Pillowball mounts Fjærtårnstag Siter WWW.EDGEPERFORMANCE.NO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsolg Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 høres bra ut, bilder av bilen? Siter Mercedes 190e 2.0 -91 Mercedes 190e 2.3-16v -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Hørtes ut som et knallbra prosjekt. Ikke mye som stiller opp mot en velbygd S50 turbo! Burde klare firesifra effekt med en slik motor, med riktig turbo. PPF har hatt problemer med RS500 unit'n fordi den gir seg på rundt 800hp. De måtte bytte til MSD. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
impultion Skrevet August 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Hørtes ut som et knallbra prosjekt. Ikke mye som stiller opp mot en velbygd S50 turbo! Burde klare firesifra effekt med en slik motor, med riktig turbo. PPF har hatt problemer med RS500 unit'n fordi den gir seg på rundt 800hp. De måtte bytte til MSD. Hørtes rart ut, for kai roger bakken kjører over 1000hk på cdi 500`n sin. Jeg satser på og klare 750+ iallefall Siter WWW.EDGEPERFORMANCE.NO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.