Gå til innhold

Bilimport fra USA

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

Ser etter en Datsun 510 coupe 69-72mod, men de er like kranglete å finne der som her (elle sykt dyre) Leter på det jeg finner av nettsalg av bil i Europa, da det def hadde vært best å ordne noe mer "lokalt" men tror det skal hold hard å finne noen. har som deg dog greit med tid, men når en først starter å lete tar det jo altid av......

 

Blir det noe handel mht meg, kommer jeg til å få et firma til å ordne absolut alt. Er så grønn mht dette at jeg garantert går på en smell om jeg prøver selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.motorships.no tar ca 10 000,- for å hente bil hos selger, ordne alt med papirer, og frakte til Drammen. Eneste jeg gjorde var å sende et par mailer til de, og be selger sende title med posten til de.

 

Men vegvesenet måtte jo knuse drømmen min pga usakligheter (papirer, som jeg forsåvidt har), så bilen har stått ubrukt i hagen i snart 2 år. Jeg kommer aldri til å tørre dette igjen ene og alene pga Statens Vegvesen ikke går an å stole på, og har skremmende mye makt (at klageorganet til Vegvesenet er dem selv sier litt).

 

Hvis du likevel vil prøve deg, sørg for at bilen er 100% original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Hei!

Importerer biler fra Tyskland primært men fikk en forespørsel angående å importere bil fra USA.

Hva må jeg ha av papirer i orden for at det skal gå knirkefritt fra selger?? Hva er sentralt å vite??

Du trenger "Title" eller får du ikke bilen ut av landet om frakt / tollerne der borte er kranglete.

Har du den lappen, går det lett

:)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer litt på og importere en EVO IX fra USA nå...den bilen løner seg ikke og hente i tyskland...da blir den nesten like dyr som her hjemme...men henter jeg den i USA sparer jeg ca150000kr på den bilen på grun av lav dollar...det liker jeg på en måte men ikke på renta her hjemme...

men er det litt risk og importere bilen usett?

men har jo sett på mange bilder...

ikke noe problem med og få den hit til drammen...for det tar jo Skipsagentur skipsagenturer bilskipsrederi bilskipsrederier for ca10000kr

men hva av pappiere skal være i orden før jeg kjøper den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer litt på og importere en EVO IX fra USA nå...den bilen løner seg ikke og hente i tyskland...da blir den nesten like dyr som her hjemme...men henter jeg den i USA sparer jeg ca150000kr på den bilen på grun av lav dollar...det liker jeg på en måte men ikke på renta her hjemme...

men er det litt risk og importere bilen usett?

men har jo sett på mange bilder...

ikke noe problem med og få den hit til drammen...for det tar jo Skipsagentur skipsagenturer bilskipsrederi bilskipsrederier for ca10000kr

men hva av pappiere skal være i orden før jeg kjøper den?

 

Som sakt over, du trenger "Title" på bilen som viser at du er eier.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår