bilgal86 Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Hei. Jeg har en Volvo 240 1987, og for en tid tilbake byttet jeg girkasse fra 4-5 trinns, byttet mellomaksling i samme slengen. Etter jeg var ferdig har det kommet en ulyd/vibrering under bilen. Ganske irriterende. Den kommer i lave hastigheter, fra 10-45 km/t som oftest. Noen som vet hva feilen er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi T Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Har du skjekket om mellomakslingen din går borti gulvet? Siter 1998 Volvo 940LT 1979 Volvo 242DL 1986 Volvo 240GL 1975 Volvo 244L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 evnt noen lagre ? Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet August 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Den går ikke borti gulvet. Lager forresten lyd også når man ruser motoren på tomgang, da kommer det også ulyd. Har ikke sjekket om lagrene er dårlige, kan sjekke det i morgen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 prøv å sett bilen i fri å hør om lyden er der da.. med clutshen ute.. kan være svinghjulslageret som er dårlig.. d vil si at når du har forskjellig hastighet på motor, gir, så får du ulyd om d er ødelagt!:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740b230f Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 må være veien som vibrerer under deg pga. de massive mengdene med hk. jeg kan ikke se noen andre løsninger..! Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 kast i akslingen er et veldig godt alternativ her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet August 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 må være veien som vibrerer under deg pga. de massive mengdene med hk. jeg kan ikke se noen andre løsninger..! Sikkert. Med massive 116 hk, hvorav 70 av dem er på bærtur så må det jo være det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet August 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 kast i akslingen er et veldig godt alternativ her! Muligens. Får prøve å finne ut av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 kast i akslingen er et veldig godt alternativ her! Kast i akslingen når den står i fri? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet August 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Bilen lager ulyd når den står i ro også. Prøvde å vri å vende på mellomakslingen for å se om den havnet i riktig posisjon, prøvde 4 gang å vri på bakre delen av mellomakselen, ble ikke bedre på noen av alternativene. Jeg skal prøve å se om jeg får tak i en annen mellomaksel, tror også at mellomakslingen er bittelitt for lang, ikke mye, 1 mm eller no. Den går på, men må presses litt. Kan det være at pga at den er litt for lang at den legger for mye press på bakakslingen og girkassa? At det er derfor den lager lyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Høres nok ut som den kassa du satt på er litt sliten. Hvis det kommer ulyder i fri med clutchen ute, da går alle drevene i girkassa rundt. Rakler det da er det kassa, ikke svinghjulslageret da det står stille Men det er ikke noen fare med orginal motor hvis lyden er moderat. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Bilen lager ulyd når den står i ro også. Prøvde å vri å vende på mellomakslingen for å se om den havnet i riktig posisjon, prøvde 4 gang å vri på bakre delen av mellomakselen, ble ikke bedre på noen av alternativene. Jeg skal prøve å se om jeg får tak i en annen mellomaksel, tror også at mellomakslingen er bittelitt for lang, ikke mye, 1 mm eller no. Den går på, men må presses litt. Kan det være at pga at den er litt for lang at den legger for mye press på bakakslingen og girkassa? At det er derfor den lager lyd. I og med at mellomakslingen ikke går rundt når du står stille så er ikke det det eneste problemet Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Kast i akslingen når den står i fri? ups.. :sleeping Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Bilen lager ulyd når den står i ro også. Prøvde å vri å vende på mellomakslingen for å se om den havnet i riktig posisjon, prøvde 4 gang å vri på bakre delen av mellomakselen, ble ikke bedre på noen av alternativene. Jeg skal prøve å se om jeg får tak i en annen mellomaksel, tror også at mellomakslingen er bittelitt for lang, ikke mye, 1 mm eller no. Den går på, men må presses litt. Kan det være at pga at den er litt for lang at den legger for mye press på bakakslingen og girkassa? At det er derfor den lager lyd. For lang mellomaksel er ikke sunt for girkassa. Du bør du ha nok å gå på ifm fjæringsbevegelsene også. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg