Kosesau Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Har ein golf 2 GT som fort hopper opp i 102C* på oljetemperaturen i følge kjørecomputeren. Det må no vell virkelig være litt hett? I tilegg så er alltid vannet i kjølevannbeholderen kokandes vist eg prøver å skru korken av når bilen er varm. Det er ikke bare litt trykk, det er myye trykk. Siter Golf 2 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 høres ut som top pakningen din har ryki... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kosesau Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Det må no gi meir utslag enn at bilen blir litt heit vell? Siter Golf 2 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 toppakning eller tett retur fra radiator til ekspansjonstank hadde det siste problemet selv, alt tilsa toppakning, men var tett retur som var problemet hos meg Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 ødelagt termostat?.. Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kosesau Skrevet August 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Nei det er bare det at bilen blir varm. Men tok å fylte på og lufta kjølesystemet skikkelig i går, kan hende det kom seg. Kor ligger returen, og kor kan den tette seg? Bilde? :) Siter Golf 2 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Du ser fort om returen er tett eller ikke. Ta av lokket på tanken og se om det kommer en vannstråle der når bilen går. rundt 100 grader på olja er vel heller normalt på disse bilene. Ikke noe å bry seg om. Hvis vanntempen blir høy burde du kanskje sjekke termostaten? Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kosesau Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Vannet er normalt. Er kun oljen som ligger på rundt 100-105. Vist eg kjører hardt så stiger den fort opp i 110-115, då får eg dårlig samvittighet:P Siter Golf 2 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 oljen ligger på 100-105 fordi den ikke blir tilstrekkeli kjølt ned. Jeg vil tro at det har med topp pakningen å gjøre, på de golfene jeg har eid hvor dette skjedde var det at topp pakningen hadde ryki. Bruker den noe kjøle veske evnt? Sjekk alle kjøle slanger og sjekk at det ikke lekker noe sted ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kosesau Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Ingen lekasje, ikkje noke forbruk som eg kjenner til og oljen ser fin ut når eg skrur av lokket. Synst det er så rart at pakkning har røke når det ikkje er noke andre symptom på det:\ Siter Golf 2 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 er ikke alltid det er noe å se på lokket.. har du kjørt og tatt av lokket når motoren er varm? for det kan gjøre sånn at det "hvite" du ser etter forsvinner. prøv og se når bilen er kald.. Pluss, kommer det noe eller mye røyk ut fra eksosen? med en litt grå aktig farge.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Vannet er normalt. Er kun oljen som ligger på rundt 100-105. Vist eg kjører hardt så stiger den fort opp i 110-115, då får eg dårlig samvittighet:P Sånn har det vært hos meg siden jeg kjøpte bilen og det er over 50000km siden. Ikke noe å bry seg om. Oljen tåler det. Bytter olje hver 5000-7500km. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg