ahattest Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Fikk 2-erfeil på eukontroll for at senking(standard lesjöfors) og dekka 225/45-17 ikke stod i vognkortet. hva skal til for å godkjenne dette, noen som har gjort noe lignende etter at de nye reglene tredde i kraft? noen som har fått godkjent denne dekkdimensjonen (eller større) på 940? hvilken trakfikkstasjon er å anbefale, mysen/drøbak? Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bvg Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Hei, jeg bestillte time hos BT Drammen. De sjekka senkesettet opp mot TÜV papirene og godkjente dette. De så bare på nr til ene fjæra, og sjekka at nr stemte med papirene. Ikke veldig nøye m.a.o. Samtidig hadde jeg med meg felgene til en kompis, Eiker Felger med 215/45/17 dekk. Gutta kikka på omregningstabellen sin for å se at dekkdim var innenfor de 5% som er lovlig avvik, samt TÜV papirene på felga. Etter litt om og men ble også dette godkjent. (De var litt usikkre, da de helst ville hatt papirer fra Volvo om at felgene var godkjente til bilen, men det gikk i orden siden jeg var en "snill gutt" og dekkdim var innenfor +/- 5%) For din del spørs det om 225/45 er innenfor -/+ 5%? Så nå står det godkjent senka 40mm Lesjø og alt. dekkdim 215/45-17 i vognkortet mitt. Jeg har ikke fått kjøpt nye felger enda, men det kommer etter hvert, så kunne like gjerne slå to fluer i en smekk og få det godkjent. Lykke til. Siter 74 Escort 81 Ford Capri 95 Volvo 940 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Fikk 2-erfeil på eukontroll for at senking(standard lesjöfors) og dekka 225/45-17 ikke stod i vognkortet.hva skal til for å godkjenne dette, noen som har gjort noe lignende etter at de nye reglene tredde i kraft? noen som har fått godkjent denne dekkdimensjonen (eller større) på 940? hvilken trakfikkstasjon er å anbefale, mysen/drøbak? for senkesettet må du ha tüv godkjenningspapira med deg. der står antall runder som skal være på fjærene + et nummer som skal samsvare med de som står på fjærene. problemet er at disse (ihvertfall på mitt lesjöfors sett) bare er festa med merkelapp. fikk også påpakning på eu-kontroll og hadde da kjørt med det i to år. men forklarte problemet til han på stasjonen og det var helt greit (dette var i Arendal)et problem er selvsagt hvis du har kappa i fjærene og rundene ikke samsvarer med det som står i papirene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet August 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 er det bare å stikke ned på BT, eller må man legge inn søknader å sånn i forkant? Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 volvo har levert 17" til 900 serien som spesial felger så de skal du ikke trenge og godkjenne. lesjo settet må godkjennes. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bvg Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 er det bare å stikke ned på BT, eller må man legge inn søknader å sånn i forkant? Jeg bestillte time. Enkelte dager er det drop in, men da må du være der kl 6 eller noe og håpe på det beste.. Siter 74 Escort 81 Ford Capri 95 Volvo 940 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bvg Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 volvo har levert 17" til 900 serien som spesial felger så de skal du ikke trenge og godkjenne.lesjo settet må godkjennes. Når det ikke står 17" nevnt i vognkortet er det en fordel å få det skrevet inn. Det er ikke alle som vet at volvo har levert 17" til 900 serien som spesial felger Siter 74 Escort 81 Ford Capri 95 Volvo 940 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet August 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 volvo norge kunne bekrefte at 215/45-17 7*17 var typegodkjent... Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 før du drar til bt må du bestille forstillingskontroll hos et verksted, da bt vil se papirer på dette for å godkjenne senkinga, lysene må også justeres, jeg justerte dem på bt når de rullet den målesaken sin forran bilen. TUV papirer på felgene har jeg aldri hørt snakk om at du trenger. Her måler de bare at innpresset stemmer i forhold til det du kan unnvike fra bilens orginale innpress, tror det er -7,5mm og +7,5mm du kan gå. Om dekkene går vet jeg ikke, men det burde jo en dekkforhandler vite om du spør. Men det eneste du trenger ang senkesettet er papir på hjulstillinga + at fjærene må være i spenn når bilen er oppjekket. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet August 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 men det burde jo en dekkforhandler vite om du spør.QUOTE] tja, det er jo det som er casen her da, kommer de til å godkjenne disse dekkene eller får jeg ett problem. Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 er ike noe som heter tuv papirer på felger, eller kan godt være noen har det, men det har ingenting å si om du ikke har, er klaring og rulle omkr de ser på, loadindexen bør også stemme, men det skal ikke være noe problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Du trenger ikke en gang godkjenne det om du holder deg innenfor +-5% og ikke subber eller stikker ut og innpress ikke endress mere enn lov Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Når jeg gikk fra 14" til 18", bør det ikke være problem opp til 17". 225/45-17 er vel den mest korrekte rulleomkretsen du får.. mener å huske det er 0.5% avvik i forhold til 240 dekkdimm iallefall. klarering og rulleomkrets, samt ET på felger er det som teller, som nevnt ovenfor. Hjulstillingspapirer må du også ha med, som også er nevnt ovenfor. Det er alltid lurt å godkjenne ting før man blir stoppet av en usikker person i teknisk kontroll.. Selv om du får godkjent tingene, får du plutselig stress og frister å forholde deg til, istedenfor å bare avtale en visning før du blir stoppet i teknisk! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.