Gå til innhold

Turbo problemer

Ranger emnet


NiGhtCrAwLeR

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som har vært borti at det kommer en skrangle lyd fra turboen når du slipper gassen?

tror ikke det er selve turboen men at lokket til wastgaten eller actuatoren min har røket og ikke lukker skikkelig.

Nioen som har vært borti tilfellet før??

 

Jeg har! En helt jævlig irriterende lyd, er også veldig interesert i hva det kan være for noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

feilen funnet og reparert.....

 

Nå har jeg endelig funnet feilen på skranglinga i turboen.

 

Hadde slark i wastegaten på 1cm, JA helt riktig Wastegate lokket hadde 1 cm vandring uten at pumpa flytta seg.

For alle dere der ute som har dette problemet, må turboen av og repareres, men dette er ingen dans på roser.

Det er trangt der nede, jævlig trangt.

Når jeg endelig fikk turboen av oppdaget jeg også to lange sprekker i eksos huset på turboen, så da ble det ny turbo fra kkk.

Nå er alt ok, ingen skrangle lyder og du kan faktisk høre turboen lade fra innsiden av bilen, og den drar faktisk fra rundt 2500-2800 rpm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feilen funnet og reparert.....

 

Nå har jeg endelig funnet feilen på skranglinga i turboen.

 

Hadde slark i wastegaten på 1cm, JA helt riktig Wastegate lokket hadde 1 cm vandring uten at pumpa flytta seg.

For alle dere der ute som har dette problemet, må turboen av og repareres, men dette er ingen dans på roser.

Det er trangt der nede, jævlig trangt.

Når jeg endelig fikk turboen av oppdaget jeg også to lange sprekker i eksos huset på turboen, så da ble det ny turbo fra kkk.

Nå er alt ok, ingen skrangle lyder og du kan faktisk høre turboen lade fra innsiden av bilen, og den drar faktisk fra rundt 2500-2800 rpm. :)

 

Har samma problemet selv, men hvor mye måtte du gi for turboen og hvor kjøpte du den? Trenger man nye pakninger osv, og hvor lang tid brukte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår