Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg med alarm

Ranger emnet


Huse

Anbefalte innlegg

Hei, sre ut som du har kjøpt deg kina-alarm ja..

Er alltid morsomme skrivefeil i de.

 

ignition 1 og ignition 2, er vel å koble de til hakk 1 og hakk 2 av tenning, tipper jeg.

 

Så har du door-trigger, det er jo bryteren i døråpningen din..

Noen av negativ (-) og noen har positiv (+), det må du nesten måle deg frem til med multimeter!

 

Jeg tipper spark plug sense kanskje skal kobles på som en turteller(?) dvs. coilens jord. Men jeg vet ikke, så det ville jeg prøvd å fått bekreftet.

 

Armed output ser ut som å være et relè som styrer + til coilen.

Dvs. en slags immobilizer funksjon, at det ikke er + på coil, med mindre alarm er disarmed.

 

"factory disorm" mener de vel "factory disarm", men det har du vel ikke fra før.

 

Trykkbryteren du lurer på hvor skal plasseres ja.. Det er nok ved panseret, i tilfelle noen bryter opp panseret.

 

Den nederste tegningen viser solenoidene..

dvs. selve sentrallås motorene.

 

Noen har negativ triggering og noen har positiv..

Det vil variere fra system til system... Her må du også sjekke ditt eget system.

 

Her er bilde av en solenoid

DSC06526.JPG

 

På den avbildete solenoiden var det sånn:

Den hvite ledningen er negative trigger for låsing, mens den blå ledningen er negativ trigger for opplåsning.

 

Dvs. dette fungerer veldig enkelt.

Det er tre ledninger på alle "master" dører, dvs. dører som skal klare å styre de andre dørene.

 

Den ene ledningen har alltid enten + eller -.

Dette kan du enkelt måle deg frem til med multimeter!

 

Når man da kortslutter den ledningen med en av de andre, vil du se solenoiden låser opp eller igjen døren.

 

Nå vet du altså:

Er den + eller -? (det måler du deg frem til)

Hvilken ledning låser opp (kortslutt ledninger og sjekk)

Hvilken ledning låser igjen (motsatt fra den som låser opp)

 

For å teste kan du dra pluggen av den døren du begynner på.

Gjerne førerdøren!

 

Så kan du måle i pluggen der og kortslutte mellom ledningene ved hjelp av en liten ledningsbit!

 

Ps. om du ikke klarer å finne ut dette, så anbefaler jeg deg å få hjelp til monteringen.. pga. elementær feilkobling av + og - kan i værste tilfelle føre til brann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom til å tenke på noe nytt nå..

Se på bryteren.. om det ikke er panserbryter, så kan det være det er en sånn slags "emergency" bryter som du monterer feks under rattet.

 

les i manualen.. dvs. generell bruk av alarm, står det noe om trykkbryter der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår