s90r Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 er vel fordi etter at olja har vært turen sin innom turboen, er olja ganske "skummete" ut fra returen, og vil derfor ta litt mere plass?bare en tanke:) Returrøret skal være minimum dobbelt så tykk som trykkrøret. Dette for at det ikke skal være muligheter for at det bygger seg opp oljetrykk i turboen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Nå er det mye enighet på Bilforumet ;) Hehe.. Hender vi glimter til ;) :ratatatat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 hehe;) ja, då forstår eg det med oljerøyre og, noe mer som kan være kjekt å vite eller?:) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shaiko Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 om du skal opp i en 300-400 hk, hva er da problemet med b234 blokka? oljepumpa er god nok til alle 16 løfterene og turbon. Underspyling trenger du ikke. Er vel ikke så ofte du ligger på 6 000 rpm hele veien tronheim - oslo? Skjønner ikke hva folk mener når dem sier at b234 blokka er dårligere, er det noen som kan forklare meg hva som er så mye dårligere på den enn på en b230 ? Siter - 90 Volvo 740 16-Valve Snurre - 89 Volvo 740 16-Valve Snurre - 86 Volvo 740 Snurre cooler - 97 Volvo 940 snurre og -95 940 banebil. Gøy på landet, kjøre uten lappen kan`ke vi by`n. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Underspyling trenger du ikke. Er vel ikke så ofte du ligger på 6 000 rpm hele veien tronheim - oslo? Jeg er skeptisk til å unnlate underspyling. På en turbomotor mener jeg at dette er påkrevet. Hvorfor har de aller fleste av nåtidens turbomotorer underspyling ellers? Tilogmed den trauste 2,5tdi-blokka mi har underspyling originalt. Neppe tilfeldig. Dessuten kobler vel ikke disse inn før oljetrykket er høyt nok. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 eg bygge på ei B230 blokk, for å få prøbd det, se om det funker, også er det kjekt å ha med seg den blokkå videre viss eg vil bygga større, for då har eg underspylingå med meg. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Jeg er skeptisk til å unnlate underspyling. På en turbomotor mener jeg at dette er påkrevet. Hvorfor har de aller fleste av nåtidens turbomotorer underspyling ellers? Tilogmed den trauste 2,5tdi-blokka mi har underspyling originalt. Neppe tilfeldig. Dessuten kobler vel ikke disse inn før oljetrykket er høyt nok. HVORFOR HAR D24TURBO UNDERSPYLING ORIGINALT? (sorry, måtte bare ha caps. Syns det sier noe der, at tilogmed den har underspyling.) :P Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Folkens... Veit det er trykket som er problemet her.. Men hva med chimsing av oljepumpa? Anyone? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Folkens... Veit det er trykket som er problemet her.. Men hva med chimsing av oljepumpa? Anyone? Er ikke trykket, men kapasiteten som er problemet. Men på en B234 kan du bruke pumpa fra en B204GT/FT. På en B230 bruker man 92+ pumpa, eller en oppgraderingspumpe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 ok, regna med man fikk litt mer flow/kapasitet ved å shimse jeg, men det er vel ikke nok da... detta er hvertfall et kjent problem veit jeg! En løsning som fungerer er jo tørrsump da:P :D*glise* Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Som regel er kapasitet viktigere enn trykk, men akkurat i forbindelse med underspylingsmunnstykker har jeg fått forståelsen av at trykket er av betydning. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 jeg hadde tenkt å bygge på en b234f og montere underspyling og ha toppen standard. seff fjærne balanseaksler. håper på rundt 500ponnier på veiva. Tror dere jeg trenger pompa fra b204ft? noen som vet om den koster skjorta hos volvo? Mener det var Ben Are som sa til meg at underspyling hadde jeg egentli ikke behov for. han mente heller at det var bedre å ha olja der den hørte hjemme. Har dem 10-30 gradene så mye å si for stempla da dem blir ganske varme med en forbrenningstemperetur på 900 grader? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Hallo? ingen som mener dette er av betydning? som nevnt tidligere: På alle b230 motorer er det standard med "kakkle-lyd" og skjørtebank. Men ikke etter underspylinga kom. Har hørt motorer(i flertall) som har rulla 500 tusen uten en eneste ulyd.altså ikke skjørtebank. Har helt sikkert "ikke" noe med underspylinga å gjøre? Dette er nå mine erfaringer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 tjooh. menne hva med pumpa på b234f. tror du den holder til toppen underspyling og turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 tjooh. menne hva med pumpa på b234f. tror du den holder til toppen underspyling og turbo? Den holder sikkert, men skal du bygge seriøst er en ny oljepumpe obligatorisk. Da klemmer du inn en B204GT pumpe som er beregnet for turbo og underspyling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg